کشف آنتی بادی جدید برای درمان بیماری کرونا

یک شرکت داروسازی آمریکایی توانسته است نوعی آنتی بادی تولید کند که مانع ورود ویروس کووید-۱۹ به سلول‌های بدن انسان می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به شیوع گسترده ویروس کووید -۱۹ در سراسر جهان، شرکت‌های مختلف به دنبال کشف کردن دارو یا واکسنی برای درمان این بیماری هستند. شرکت بیوتکنولوژی "Sorrento Therapeutics" ادعا می‌کند نوعی آنتی بادی تولید کرده است که از ورود ویروس کووید -۱۹ به سلول‌های بدن انسان جلوگیری می‌کند. به نظر می‌رسد این شرکت با همکاری دانشکده پزشکی "Mt Sinai" در نیویورک در تلاش است این پادتن را با آنتی بادی‌های دیگر ترکیب کند تا موفق به تولید واکسن کرونا شود.

مدیرعامل شرکت Sorrento Therapeutics اعلام کرده است که اگر آنتی بادی خنثی کننده در بدن وجود داشته باشد، دیگر می‌توان بدون ترس در جامعه حضور پیدا کرد و احتمال ابتلا به بیماری کرونا را کاهش داد. نحوه عملکرد آنتی بادی ها به این صورت است که تاثیر پاتوژن‌ها را خنثی می‌کند. محققان این پروژه معتقد هستند که داروی تولید شده این شرکت ویروس‌ها را از بدن دفع می‌کند. زمانی که آنتی بادی از ورود ویروس به سلول انسان جلوگیری کند، ویروس زنده نمی‌ماند. در واقع وقتی ویروس‌ها موفق نشوند وارد سلول شوند، نمی‌توانند تکثیر شوند.

به گفته محققان آمریکایی، آنتی بادی STI-1499، ویژگی درمانی خاصی از خود بروز داده است که می‌تواند جان انسان‌های زیادی را نجات دهد. تست‌های انجام شده در آزمایشگاه‌ها روی سلول‌های انسانی نبوده و این شرکت مشخص نکرده است که آیا داروی تولید شده می‌تواند تأثیر مشابهی در بدن انسان داشته باشد. علاوه بر این، واکنش این نوع آنتی بادی در بدن انسان و عوارض جانبی آن هنوز مشخص نیست.

شرکت مذکور هنوز مجوز تولید این دارو را از سازمان غذا و داروی آمریکا دریافت نکرده است. این کمپانی داروسازی ادعا می‌کند که می‌تواند طی یک ماه تقریباً حدود ۲۰۰ هزار دوز از این واکسن را تولید کند.

کد خبر 424102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.