علائم کرونا در کودکان چیست؟/کاوازاکی، بیماری جدید کودکان

محققان معتقد هستند که کودکان مبتلا به کووید-۱۹، معمولا بدون علائم ظاهری بوده و در صورت علامت‌دار شدن نیز نشانه‌هایی مانند تب و سرفه را از خود بروز می‌دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج بسیاری از مطالعات در زمینه ویروس کووید -۱۹ نشان می‌دهد که سن آغاز این بیماری در بین کم‌سالان از ۱.۵ ماه تا ۱۷ سال است و بیشتر کودکان مبتلا، ارتباط فیزیکی نزدیک با افراد آلوده به ویروس داشته‌اند. برخی کودکان مبتلا به کرونا علائمی از خود نشان نمی‌دهند، اما برخی دیگر علائم خفیف‌تری نسبت به بزرگسالان را بروز می‌دهند. این علائم می‌تواند شامل تب، سرفه‌های خشک و خستگی باشد. تعدادی از این کودکان نیز ممکن است به گرفتگی و آبریزش بینی که جزو علائم تنفس فوقانی است، مبتلا شوند.

طبق گفته گروهی از محققان، علائم گوارشی از جمله حالت تهوع، استفراغ، دل درد و اسهال نیز در برخی کودکان آلوده به این ویروس گزارش شده است. بررسی افراد مبتلا به ویروس کرونا، نشان داده است که ۸۰ درصد کودکان مبتلا به این بیماری، سابقه تماس با افراد بیمار را داشته‌اند یا به مناطق پرخطر مسافرت کرده‌اند. شایع‌ترین علائم در بین این افراد نیز تب (۸۰ درصد)، سرفه خشک (۶۰ درصد)، گلودرد (۴۰ درصد)، گرفتگی بینی (۳۰ درصد)، آبریزش بینی و عطسه (۲۰ درصد) گزارش شده است.

اخیراً مسئولان رسمی شهر نیویورک از شیوع یک بیماری جدید به نام "کاوازاکی" (Kawasaki) میان نوزادان، کودکان و نوجوانان این کشور خبر داده اند. متخصصان باور دارند که این بیماری از عوارض بیماری کرونا است. همه کودکان مبتلا به بیماری کاوازاکی یا به ویروس کووید -۱۹ مبتلا بوده یا پادتن آن را در بدن خود داشته‌اند. این بیماری کشنده روی عملکرد رگ‌های خونی تأثیر می‌گذارد و باعث تورم دست و پا، قرمزی چشم‌ها و لب‌ها و تب در میان کودکان می‌شود. علاوه بر این، بیماری کاوازاکی با افزایش احتمال لختگی خون ممکن است به قلب این افراد نیز آسیب برساند.

متخصصان معتقد هستند که با توجه به سرعت شیوع این بیماری در بین کودکان، می‌توان گفت که این بیماری از عوارض ویروس کرونا است. به نظر می‌رسد که بیماری کاوازاکی در کشورهایی مانند ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و انگلستان نیز شیوع پیدا کرده است. این کشورها اعلام کرده‌اند که بیشتر کودکان مبتلا، علائم مشترکی از جمله درد شکم، علائم گوارشی و التهابات رگ‌های قلبی دارند.

به گفته محققان لازم است کودکانی که به بیماری کاوازاکی مبتلا می‌شوند، بیشتر و با دقت بالاتری مورد بررسی قرار بگیرند تا مشخص شود آیا این بیماری جزو عوارض ویروس کرونا است. پزشکان و متخصصان در این مورد تردید دارند که آیا عارضه جدید یک واکنش التهابی پس از عفونت است که سیستم ایمنی را وارد فعالیت بیش از حد می‌کند؟ بنابراین لازم است در این زمینه تحقیقات بیشتری بشود.

کد خبر 424101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • «ثنا رمضانی» IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    5 0
    عالی بود متشکرم