تمام پرستاران مبتلا به کرونا در مشهد بهبود یافتند

رییس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد و شهرستان های تابعه گفت: تمام پرستارانی که حین خدمت در بیمارستان های این شهر به بیماری کرونا مبتلا شده بودند بهبود یافته اند

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری؛ محسن گچپزان اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۵۰ پرستار در مشهد به بیماری کرونا مبتلا شدند. وی ادامه داد: بیشتر این پرستاران در بیمارستان‌های ویژه درمان بیماران کرونایی شامل بیمارستان‌های شریعتی، امام رضا (ع) و اکبر مشغول فعالیت بودند که حین خدمت به کرونا مبتلا شدند.

وی افزود: طی این مدت برخی از پرستاران مبتلا به کرونا شرایط نامناسب داشته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده بودند که همه آنها بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری مشهد و شهرستان‌های تابعه تعداد پرستاران عضو نظام پرستاری مشهد و شهرستان‌های تابعه را ۱۱ هزار نفر در شهرستان‌های مشهد، کلات، چناران و فریمان عنوان کرد.

گچپزان ادامه داد: طبق مصوبه دولت افزایش ۵۰ درصدی حقوق پرستاران برای پرستاران استخدام رسمی اعمال شده که امید است دستورالعمل اجرای آن برای پرستاران شرکتی نیز ارسال شود.

وی پیگیری برای پرداخت فوق‌العاده ویژه به پرستاران را یکی از اقدامات در حال انجام برای قدردانی از خدمات آنان در طول دوران کرونا عنوان کرد.

هم اکنون بیش از ۱۳ هزار نفر در کادر پرستاری مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعم از خصوصی و دولتی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند. افزون بر این ۷۵ درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان در ۱۷ شهرستان زیرپوشش خدمات بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور هستند.

کد خبر 424100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.