راه اندازی «سفر مطمئن» برای تشویق سفر توسط بویینگ

در خبری غیرمنتظره، بوئینگ می خواهد مردم را ترغیب کند تا دوباره به آسمان بروند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، سایت «سیمپل فلایینگ» نوشت: غول هواپیماسازی جهان ۲ روز پیش طرح اطمینان سفر را آغاز کرد. در این خصوص بوئینگ تیم کاری تشکیل داده و قصد دارد با همکاری ذی‌نفعان خود، استراتژی‌هایی تدوین کند تا نگرانی‌های بهداشتی مرتبط با پرواز را به حداقل برساند و دوباره مردم را به آسمان بازگرداند.

مایک دلانی، رئیس بوئینگ در بیانیه‌ای عنوان کرد: سفر هوایی برمی‌گردد، ما می‌خواهیم مسافران و خدمه بدون هیچ تردید و نگرانی سوار هواپیماهای بوئینگ شوند.

وی ادامه داد: از آنجا که سفرهای هوایی به آرامی از سر گرفته می‌شود و محدودیت‌ها در سراسر جهان کاهش می‌یابد، سلامتی و ایمنی همچنان اولویت‌های اصلی تیم‌های ما هستند.

روشی که بوئینگ می‌خواهد بدین منظور به کار برد، استفاده از مواد ضدعفونی کننده قوی برای تمیز کردن هواپیماها و نیز کابین هواپیماست. بوئینگ برای این کار از فیلترهای ذره‌ای با کارایی بالا HEPA) )که ۹۹.۹٪ ذرات موجود در هوا مانند ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها را از داخل کابین هواپیما حذف می‌کنند، استفاده می‌کند.

COVID-۱۹ ویروسی نیست که در هوا منتشر شود اما ویروس‌های ناخوشایند زیادی در هوا وجود دارد. قبل از شروع کوید ۱۹ بسیاری از مسافران از نبود پاکیزگی استاندارد برخی ایرلاین‌ها ناراضی بوده و گلایه داشتند. به نظر می‌رسد بسیاری از خطوط هوایی به سختی از مواد ضدعفونی کننده برای پاک کردن سطوح استفاده می‌کردند، یکی از معدود نکات مثبت COVID-۱۹، تمرکز جدید بر سلامت و بهداشت کابین هواپیماست. موضوعی که برای بیشتر مسافران مانند گرفتن صندلی خالی در کنارشان مهم است.

بنابراین شرکت‌های هواپیمایی اخیراً هنگام تمیز کردن کابین، دقت خود را بالا برده اند. بوئینگ معتقد است که این امر می‌تواند به جذب مسافر کمک کند. می‌توان به سادگی عنوان کرد که چه نوع ضد عفونی کننده‌های می‌تواند در کابین خلبان بدون دخالت در سیستم‌های پروازی استفاده شود یا از سیستم‌های ضدعفونی کننده ماورا بنفش جدید و پیشرفته و پوشش‌های ضد میکروبی برای سطوح لمسی بسیار پیچیده استفاده کرد.

ممکن است دولت‌ها در آینده به این موضوع توجه بیشتری نشان دهند، با نابودی اقتصادها به دلیل انتشار COVID-۱۹ که در سراسر جهان پخش شده است، دولت‌ها دست به دامن سیاست می‌شوند. در واقع سیاستمداران به دنبال راه‌هایی برای به حداقل رساندن خطر ویروس کرونا و جلوگیری از بروز و ظهور آن در آینده هستند. در این دوره از سفرهای انبوه، تمیزی خطوط هوایی و پروتکل‌های بهداشتی کابین پرواز یکی از راه‌های کاهش خطر در آینده خواهد بود.

کد خبر 424095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.