۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
تعمیر و بازسازی مخازن پسماند در ساری

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری گفت: با همت و تلاش کارکنان این سازمان نیمی از مخازن زباله تعمیر، بازسازی و به چرخه خدمات رسانی برگشته مابقی نیز در حال انجام است.

به گزارش ایمنا، سید سلمان ابوالقاسمی تعمیر و بازسازی مخازن پسماند شهری را از اقدامات مهم سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری برشمرد و اظهار کرد: بهسازی و مرمت این مخازن علاوه بر کاهش هزینه در ارتقا سطح بهداشت و زیبایی بصری در محیط شهری اثرگذار است.

وی ادامه داد: با همت و تلاش کارکنان این سازمان نیمی از مخازن زباله تعمیر، بازسازی و به چرخه خدمات رسانی برگشته مابقی نیز در حال انجام است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری یادآور شد: در شرایط اقتصادی کنونی کشور هزینه بر می‌شد اما با تعمیر، بازسازی و رنگ آمیزی این هزینه به حداقل خود رسیده است.

ابوالقاسمی توزیع رایگان ۴۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده، توزیع ماسک و دستکش و ضدعفونی کردن اماکن و معابر عمومی را از اقدامات سازمان مدیریت پسماند در زمان شیوع ویروس کرونا عنوان و شستشوی شبانه بلوارها و مخازن زباله را از دیگر فعالیت‌ها برشمرد و تصریح کرد: ۵۴ ایستگاه تفکیک پسماند شهر زباله خشک شهروندان ساروی را جمع‌آوری می‌کند.

وی گفت: طرح تفکیک پسماند با هدف جداسازی زباله‌های خشک که قابلیت بازیافت پذیری و برگشت به چرخه تولید را دارند در سه منطقه شهری در حال اجرا است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری با بیان اینکه تحقق و اجرای عمده راهکارهای رفع معضل پسماند، منوط به تفکیک زباله از مبدا است، ادامه داد: سازمان مدیریت پسماند علاوه بر آموزش تفکیک در مدارس و مهد کودک‌ها مشوق‌هایی را برای اجرای این طرح در نظر گرفته است.

ابوالقاسمی با اشاره به طرح تشویقی تحویل پسماند خشک از مبدا گفت: شهروندان زباله‌های خشک را جداگانه به غرفه‌های بازیافت در ایستگاه‌های تفکیک یا وانت‌های تلفنی سازمان تحویل می‌دهند و در ازای آن شهروندان از خدمات رایگان اسنپ و مواد شوینده برخوردار می‌شوند، اما از ماه آینده مشوق‌ها ساماندهی شده و شهروندان در ازای تحویل زباله خشک کارت خرید از فروشگاه را دریافت می‌کنند.

کد خبر 424077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.