فخاری: افراد دانشگاهی در بین دستفروشان دیده می‌شوند

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: لازم است اقدامات مورد نظر شورا در زمینه ساماندهی دستفروشی اجرایی شده و برای دستفروشی به عنوان سرمایه شهری، زمینه‌هایی عادلانه و نوآورانه ایجاد شود.

به گزارش ایمنا، الهام فخاری در جلسه کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در مورد روند ساماندهی دستفروشان تهران اظهار کرد: مسئله دستفروشی و دستفروشان تهران همواره از جمله موضوع‌های جدی مدیریت شهر تهران محسوب شده و تلاش شده که به دست فروشان به عنوان یک ظرفیت و سرمایه نگریسته شود و پیش از همه باید میان سد معبر، دست‌فروشی و فروشندگان سیار تفاوت قائل شویم.

وی با بیان اینکه در کمیته اجتماعی شورای شهر تهران به دست‌فروشی به عنوان سرمایه اجتماعی پرداخته می‌شود، ادامه داد: در کمیته اجتماعی با مدیریت سابق شرکت ساماندهی مشاغل و شرکت شهربان مذاکراتی انجام شد با تغییراتی که در شرکت ساماندهی صورت گرفته این امید وجود دارد که طرح‌های مورد تاکید و اقدامات مورد نظر شورا در این زمینه اجرایی شده و برای دست‌فروشی به عنوان سرمایه شهری، زمینه‌هایی عادلانه و نوآورانه ایجاد شود و این موضوع به عنوان سرمایه‌ها و فرصت شهر تلقی شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: دست‌فروشی به عنوان یک انتخاب برخی شهروندان مطرح است و این موضوع به مثابه یک شیوه از فروش و ارائه خدمت برای شهر ارزش‌آفرین است؛ معتقدیم باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که شیوه‌ی فروشندگی سیار که در قانون اصناف تعریف‌شده، فرصت‌های واقعی و ارزش‌آفرین داشته باشد، رویکرد شورا به دست‌فروشی و فروشندگی سیار رویکرد فرصت‌سازی عادلانه است.

وی در ارتباط با نوع برخورد در سال‌های اخیر گفت: خوشبختانه در این چند سال با نگاه منعطف شورا تنش و درگیری بین دستفروشان و عوامل شهری کاهش چشمگیری داشته و این مورد خواست مردم هم بوده، این خواست با پیگیری اعضای شورای شهر اجرایی شده است.

فخاری با بیان اینکه در میان دستفروشان افراد دانشگاهی نیز دیده می‌شود، اضافه کرد: در طرح معرفی شده توسط شرکت ساماندهی تفاوت دستفروشان و راهبردهای لازم برای هر کدام دیده نشده و شرکت ساماندهی باید انواع دستفروشی را تعریف کند. طرح و سامانه پیشنهادی فعلی تنها برای یک گروه خاص کاربرد دارد و گرچه تلاش ارزشمندی است ولی مساله شهر را حل نخواهد کرد.

وی ادامه داد: شرایطی که برای عضویت دستفروشان در این سامانه در نظر گرفته شده، متناسب با آن تنوع وضعیت دست‌فروشان نیست. شرایط متقاضیان باید منعطف‌تر دیده شود و بر مبنای مصوبه شورا این شرایط دستفروشی باز تعریف گردد همچنین در مکان‌یابی هم تنوع‌های لازم دیده نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: مکان‌هایی برای فروشندگی سیار و دست‌فروشان باید در نظر گرفته شود که اصطلاحاً پاخور داشته باشد اگر به این موضوع در مکان یابی و در ساماندهی دست فروشان دقت نشود با تمام هدف گذاری‌های منطقی ساماندهی مشاغل دستفروشی طرح با شکست روبرو خواهد شد.

کد خبر 424070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.