تعرفه‌ها با هزینه‌های مراکز فیزیوتراپی همخوانی ندارد

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران نسبت به افزایش ناکافی تعرفه‌های پزشکی سال ۹۹ و هزینه‌های سرباری تحمیل شده بر مراکز فیزیوتراپی ناشی از پاندمی کووید- ۱۹ انتقاد کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از انجمن فیزیوتراپی، احمد موذن‌زاده افزایش ناکافی تعرفه‌های پزشکی سال ۹۹ گفت: رشد گلوبال تعرفه‌های سال ۹۹ تنها با یک رشد ۱۵ درصدی همراه بوده در حالی که میزان تورم سال گذشته بالای ۴۰ درصد بوده است.

وی افزود: این در حالی است که ما برای استفاده از مواد حفاظتی و بهداشتی در پیشگیری از کرونا، هزینه می‌دهیم که باعث می‌شود هزینه‌های سرباری ویزیت و درمان بیماران بالا برود ضمن اینکه از اواسط اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹، مراکز فیزیوتراپی در سطح کشور یا تعطیل بودند یا با حداقل ظرفیت پذیرش کار کرده اند.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران، گفت: درحال حاضر هم میزان پذیرش مراکز فیزیوتراپی به کمتر از نصف ظرفیت معمول کاهش پیدا کرده و هم رشد تعرفه‌های امسال به هیچ وجه پاسخگوی تورم موجود نیست و این مسئله مشکلات زیادی را برای ما ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: از نظر گردش مالی، پیش بینی می‌کنیم که در مورد مراکز توانبخشی و فیزیوتراپی و سایر مراکز و مؤسسات درمانی تا پایان سال یک حالت رکود تورمی و انقباضی داشته باشیم به طوری که حداقل ۲۰ درصد فعالیت مراکز یا محدود و کوچک شده و یا متأسفانه ورشکستگی اتفاق می‌افتد.

موذن‌زاده تصریح کرد:: از مسئولان امر درخواست داریم با توجه ویژه به مراکز درمانی و مؤسسات پزشکی از بروز چنین مشکلاتی برای آنها پیشگیری کنند.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران، اظهار کرد: طبیعی است اگر نتوانیم مراکز خودمان را سرپا نگه داریم و تعدادی از مراکز مجبور به تعطیلی یا کاهش بار فعالیت شوند در دراز مدت بیمارانی آسیب می‌بینند که نمی‌توانند به مراکز مورد نظر خودشان مراجعه کنند.

وی با تاکید بر نقش فیزیوتراپی در بحران کرونا، گفت: توانبخشی ریه به همراه فیزیوتراپی تنفسی، به بیماران کرونایی خصوصاً در شرایط تحت حاد و مزمن کمک شایانی کرده است.

موذن‌زاده خاطرنشان کرد: دستورالعمل ارائه خدمات فیزیوتراپی به بیماران کووید ۱۹ را انجمن فیزیوتراپی با کمک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهیه و تدوین کرد و توسط معاونت درمان وزارت بهداشت در هفته گذشته جهت اجرا در سطح کشور ابلاغ شد و چنین گایدلاینی برای اولین بار در خاورمیانه انجام شده و در این زمینه پیشرو هستیم.

کد خبر 424069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.