تکمیل آرشیو الکترونیک شهرداری مریانج

شهردار مریانج گفت: شهرداری مریانج به عنوان اولین شهرداری در استان همدان تمامی اسناد خود را به صورت الکترونیکی آرشیو کرد.

به گزارش ایمنا، محسن معصوم‌علیزاده با اشاره به ضرورت آرشیو الکترونیکی در شهرداری‌ها اظهار کرد: امروزه اسناد، مدارک و اطلاعات مکتوب یک سازمان از چنان اهمیتی برخوردار شده که مدیریت بهینه این اسناد به یکی از اولویت‌های کاری تمامی ادارات تبدیل شده است.

وی آرشیو الکترونیکی را یک راهکار جامع و هوشمندانه برای مهاجرت از بایگانی‌های سنتی به الکترونیک دانست و ادامه داد: این اقدام دسترسی سریع، مدیریت بهینه، کنترل دسترسی و امنیت اطلاعات و همچنین کاهش هزینه‌های سازمان در نگهداری اسناد را به همراه خواهد داشت.

شهردار مریانج اضافه کرد: آرشیو الکترونیک امکان مفقودی و سوءاستفاده احتمالی از مدارک موجود در پرونده را به کمترین میزان خواهد رساند به‌علاوه این اقدام در جهت دسترسی بهتر به پرونده‌ها از طریق اتوماسیون اداری و کم کردن هزینه‌های کاغذ انجام‌شده است.

معصوم‌علیزاده تصریح کرد: بر اساس این طرح که در راستای دولت و شهروند الکترونیک و همچنین طرح جامع ساماندهی و یکپارچه‌سازی بایگانی انجام می‌شود در این شهرداری حدود ۸ هزار پرونده اعم از ساختمانی، درآمد و نوسازی، اصناف که شامل بیش از ۵۰ برگ سند بوده اسکن و بایگانی الکترونیکی شده است.

وی اضافه کرد: شهرداری مریانج به عنوان اولین شهرداری در استان همدان، این طرح را به طور کامل انجام داده و امروز تمام پرونده‌های موجود در شهرداری مریانج به صورت کاملاً الکترونیکی آرشیو سازی شده است.

شهردار مریانج خاطرنشان کرد: شهروندان با وارد کردن کد نوسازی ساختمان خود می‌توانند از وضعیت پرونده خود و مدارک آن دیدن کنند و به راحتی به اطلاعات ملکی، درآمد و اصنافی خود دسترسی داشته باشند.

منبع: مهر

کد خبر 424056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.