ضرورت برنامه‌ریزی شهری برای دوران پساکرونا

شهردار برف انبار گفت: شهرداری‌ها باید در دوران پسا کرونا، بسترهای مناسب برای ارتقای نشاط شهری و اجتماعی و آرامش روحی شهروندان را فراهم کنند.

حمیدرضا شریعتی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی و اقدامات شهرداری‌ها در دوران شیوع کرونا که هزینه‌های زیادی را بر مدیریت شهرها تحمیل کرد، باید به پساکرونا فکر کنیم تا بدانیم چه کارهایی باید انجام دهیم و عواقب این بحران کاهش یابد.

وی افزود: با توجه به صرف بخشی از درآمد شهرداری‌ها برای مقابله با کرونا و بخشودگی بخشی از عوارض شهری و حقوق شهرداری‌ها به احتمال زیاد شهرداری‌ها برای تأمین بودجه سال ۹۹ با مشکل مواجه می‌شوند، بنابراین باید تدابیر لازم و راهکارهای اساسی اتخاذ شود تا در پرداخت هزینه‌های جاری و عمرانی شهرداری اختلالی ایجاد نشود.

شهردار برف انبار تصریح کرد: در دوران شیوع بیماری کرونا شهرداری‌ها با ضد عفونی کردن معابر، خیابان‌ها، پیاده‌روها، مکان‌های عمومی از جمله پارک‌ها، ادارات دولتی و مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین تهیه و توزیع پک‌های بهداشتی شامل ماسک، محلول ضد عفونی، دستکش اقدامات قابل توجهی انجام دادند.

شریعتی نیا با اشاره به اقداماتی که شهرداری‌ها در پسا کرونا در شهرها باید انجام دهند، افزود: شهرداری‌ها باید بسترهای مناسب برای ارتقای نشاط شهری و اجتماعی و آرامش روحی شهروندان را فراهم کنند.

وی افزود: توسعه فضاهای شاد و مفرح منطبق با نیازهای فرهنگی و روحی و روانی جامعه جهت گسترش ارتباطات سالم اجتماعی از جمله وظایف مهم شهرداری‌ها در دوران پساکرونا است.

شهردار برف‌انبار خاطرنشان کرد: تغییرات شهرسازی در پساکرونا باید در زمینه برنامه‌ریزی، طراحی و روش‌های تحلیل مسائل شهری با هدف کاهش آسیب‌زایی بیماری‌های همه‌گیر اعمال شود.

کد خبر 424044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.