مجوز سقط ۳۷ جنین در اصفهان صادر شد

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: درفروردین امسال مجوز ۳۷ مورد سقط درمانی در مراکز پزشکی قانونی اصفهان صادر شده است.

علی سلیمانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت صدور مجوز سقط درمانی در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان در فروردین امسال اظهار کرد: در این بازه زمانی ۴۴ نفر برای دریافت این مجوز اقدام کردند که در نهایت برای ۳۷ نفر از آنها صادر شد.

وی با اشاره به کاهش مراجعات دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: در فروردین سال گذشته ۵۳ نفر در استان متقاضی دریافت مجوز سقط درمانی بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان تاکید کرد: سازمان پزشکی قانونی کشور به عنوان متولی بررسی درخواست‌های صدور مجوز سقط درمانی تنها در مواردی اقدام به صدور مجوز می‌کند که جنین کمتر از چهار ماه و دارای ناهنجاری‌های شدید مادرزادی بوده و یا مادر مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج همراه با خطر جانی برای وی در صورت تداوم بارداری باشد.

وی همچنین به کاهش مراجعات معاینات نزاع در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان در فروردین امسال نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی دو هزار و ۲۶۲ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه کردند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۳۲.۱ درصد کاهش یافته است.

سلیمانی‌پور تصریح کرد: از کل مراجعه کنندگان نزاع در استان اصفهان ۸۰۵ نفر زن و یک هزار و ۴۵۷ نفر مرد بوده‌اند.

وی گفت: در مدت مشابه سال قبل سه هزار و ۳۳۰ نفر به دلیل صدمات نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند که یک هزار و ۲۰۶ نفر زن و دو هزار و ۱۲۴ نفر مرد بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان تعداد مرگ و میر ناشی از حوادث کار فروردین امسال را سه مورد اعلام کرد و افزود: سال گذشته این آمار ۹ نفر بوده که در این زمینه کاهش داشته‌ایم.

وی مصدومین ناشی از حوادث کار فروردین امسال را ۸۶ مورد شامل چهار زن و ۸۲ مرد اعلام کرد و ادامه داد: سال گذشته این آمار ۱۳۹ نفر و شامل ۱۰ زن و ۱۲۹ نفر مرد بوده است.

کد خبر 424037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رسول IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 0
    چرا سقط جنین زیاد شده است دنبال علت بودن باید باشی. هنر است نه آمار.