۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
سمپاشی درختان گرگان با سموم ارگانیک

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان گفت: شهروندان گرگانی در صورت نیاز می‌توانند با این سازمان تماس گرفته و از خدماتی مانند سمپاشی رایگان درختان داخل منزل خود برخوردار شوند.

به گزارش ایمنا، یحیی ستوده نیا از شروع طرح سمپاشی درختان معابر با سموم ارگانیک خبر داد و اظهار کرد: با شروع فصل بهار و رشد گیاهان و همچنین با توجه به شرایط مساعد محیطی جهت زادوولد و تهاجم آفات گیاهی از جمله شپشک‌ها، در صورت عدم کنترل و رسیدگی به موقع، آسیب جبران ناپذیری به درختان وارد می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به نوپا بودن طرح استفاده از سموم ارگانیک در گرگان، به منظور ارزیابی میزان تأثیر این رویکرد، برای نخستین بار، به صورت پایلوت بر روی درختان معابر شهری میزبان از جمله نارنج و زیتون، در چند نقطه از شهر در حال اجرا است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان در خصوص زمان عملیات سمپاشی درختان تاکید کرد: عملیات سمپاشی در شهر، به دلیل کمتر بودن تردد در ساعات شبانه، در این زمان انجام می‌گیرد و حتماً روز قبل از شروع عملیات سمپاشی، با نصب بنر در محل عملیات به شهروندان عزیز اطلاع رسانی می‌شود.

ستوده نیا خاطرنشان کرد: میزان اثربخشی این سموم در مقایسه با سموم شیمیایی در حد قابل قبول است و مانع آلودگی زیست محیطی نیز می‌شود، همچنین جهت حفظ سلامت شهروندان و محیط زیست، کنترل آفات در سایر نقاط شهر نیز به توصیه کارشناسان متخصص گیاه پزشکی با سموم کم خطر انجام می‌شود.

ستوده نیا گفت: شهروندان گرگانی می‌توانند در صورت نیاز می‌توانند با این سازمان تماس گرفته و از خدماتی مانند سمپاشی رایگان درختان داخل منزل خود برخوردار شوند.

کد خبر 424031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.