ایمن‌ترین روش‌های حمل و نقل در روزهای کرونایی

مردم در بسیاری از شهرهای سراسر جهان از برلین گرفته تا بوگاتا به‌عنوان ایمن‌ترین راه‌های تردد به دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی روی آورده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به دنبال شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های لازم به‌منظور قطع زنجیره انتقال بیماری در اغلب شهرهای جهان، ترافیک خودروها در خیابان‌ها و معابر شهری به‌طور چشمگیری کاهش یافته و گرایش مردم به دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی روز به روز در حال افزایش است؛ چرا که همه مردم از مزایای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در روزهای سخت قرنطینه برای افزایش فعالیت جسمی ضمن حفظ رعایت فاصله اجتماعی با دیگران بخوبی آگاهی دارند.

با این حال محققان از کاهش ترافیک خودروها و افزایش دوچرخه‌سواران و عابران پیاده در خیابان‌ها و معابر شهری ابراز نگرانی کرده‌اند زیرا کاهش تردد خودروها باعث شده است که بسیاری از رانندگان با سرعتی بسیار بالاتر از حد مجاز رانندگی کنند که این امر جان دوچرخه‌سواران و عابران پیاده را با تهدیدهایی جدی مواجه می‌کند. در همین راستا، برنامه‌ریزان در بسیاری شهرهای جهان در تلاشند استراتژی‌هایی برای گسترش پیاده‌راه‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری بکار گیرند تا در نتیجه مردم با اطمینان خاطر تردد کنند.

مقامات رسمی فیلادلفیا، بزرگترین شهر ایالت پنسیلوانیا در آمریکا به دنبال درخواست‌های مکرر بیش از هزار نفر از شهروندان حدود ۷. ۴ مایل از بلوارهای ساحلی را روی تردد خودروها بسته و آن را به دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی اختصاص داده‌اند. شهرداری مینیاپولیس، واقع در ایالت مینه‌سوتا در ایالات‌متحده‌آمریکا نیز بسیاری از بزرگراه‌های نزدیک به سواحل را به دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی اختصاص داده و تردد هر گونه وسیله حمل و نقل موتوری از این مسیرها را غیر قانونی اعلام کرده است و دولت دنور، پایتخت ایالت کلرادو در آمریکا مسیرهای جدیدی برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی معرفی کرده است تا در آن مردم ضمن حفظ رعایت فاصله اجتماعی و تردد با یکدیگر تعامل داشته باشند.

مسئولان پارک استنلی در ونکوور کانادا که به خاطر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیاد خود سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان است، با گسترش ویروس کرونا تردد هر گونه خودرو را ممنوع کرده و تنها دوچرخه‌سواران و عابران پیاده را مجاز به تردد اعلام کرده است. محور شرقی منتهی به این پارک نیز به منظور کاهش ترافیک خودروها به طور کامل روی وسایل حمل و نقل موتوری بسته شده است. این امر با افزایش ۴۰ درصدی کاربران و بازدیدکنندگان همراه بوده است. در وینیپگ، مرکز استان منیتوبا در کانادا نیز چهار خیابان اصلی شهر از ساعت هشت صبح تا هشت شب تنها به دوچرخه‌سواران و عابران پیاده اختصاص یافته و در کلانشهر کالگری این کشور خیابان‌های پرترافیک سابق به مسیرهایی برای تردد دوچرخه‌سواران و عابران پیاده تبدیل شده است.

در بوداپست، پایتخت کشور مجارستان استفاده از خودرو به میزان ۹۰ درصد و ترافیک جاده‌ای به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته است، در نتیجه مقامات رسمی فرصت را غنیمت شمرده‌اند تا بسیاری از بزرگراه‌ها و معابر شهری را به تردد دوچرخه‌سواران و عابران اختصاص دهند تا از حفظ فاصله اجتماعی میان آن‌ها در طول بحران کرونا اطمینان حاصل کنند. در برلین آلمان، برنامه‌ریزان شهری به وسیله نوارهای رنگی مسیرهای جدیدی در خیابان‌های اصلی برای دوچرخه‌سواران ایجاد کرده‌اند که قابل برداشتن است و پس از مهار کامل کرونا و در صورت بازگشت حمل و نقل به روال قبلی به راحتی از روی سطح خیابان جدا می‌شود. در بوگاتا، پایتخت کلمبیا نیز که به‌عنوان یکی از پرترافیک‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود، طراحان شهری پروژه‌ای بلندپروزانه در پیش گرفته‌اند و قصد دارند بیش از ۳۵ کیلومتر از بزرگراه‌های پرترافیک شهر را به مسیرهایی برای دوچرخه‌سواری تبدیل کنند.

کد خبر 424020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.