به گزارش ایمنا، شیما زرآبادی پور اظهار کرد: استراتژی کاهش تصادفات درون شهری قزوین، یکی از موضوعات مهمی است که باید روی آن اجماع حاصل شود.
وی افزود: تحلیلهای سازمان ترافیک شهرداری از تصادفات درون شهری نشان میدهد که ۳۸ درصد تصادفات از برخورد وسیله نقلیه با موتورسیکلت، ۲۷ درصد برخورد وسیله نقلیه با عابر، ۱۳ درصد برخورد دو وسیله نقلیه با یکدیگر، شش درصد موتورسیکلت با عابر و ۱۶ درصد سایر موارد بوده است.
سرپرست سازمان ترافیک و حمل و نقل شهرداری قزوین اضافه کرد: از سال ۹۴ تا قبل از سال ۹۸، تعداد تصادفات فوتی و جرحی به دلیل نصب تجهیزات کنترل سرعت و تخلفات کاهش داشته است، به طوری که سال ۹۷، تعداد تصادفات جرحی ۱۶ مورد و فوتی ۱۸۰ مورد بود.
زرآبادی پور تاکید کرد: در سال ۹۸ اگرچه تصادفات فوتی با ۱۸ فقره نسبت به سال گذشته با ۱۸ درصد افزایش همراه بود، اما به طور ناگهانی تصادفات جرحی تا یک هزار و ۵۳ مورد افزایش یافته و جهش بالایی را نشان میدهد.
وی با اشاره به اقدامات لازم برای کاهش تصادفات درون شهری اظهار کرد: نصب دوربین کنترل سرعت در معابر شریانی، آرامسازی ترافیکی و جداسازی مسیرهای دوچرخه، نصب ۹۰ دستگاه دوربین نظارتی، اصلاحات هندسی نقاط حادثه خیز و نصب دوربین عبور از چراغ قرمز از عمده اقدامات برای کاهش تصادفات است.
سرپرست سازمان ترافیک و حمل و نقل شهرداری قزوین به نصب ۲۱ دستگاه ثبت تخلف سرعت در داخل شهر قزوین اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کنترل این دستگاهها به پلیس راهور سپرده شده تا بتواند به نحو مناسب از آن استفاده کند.
زرآبادی پور گفت: ۳۶ تقاطع پرخطر در شهر قزوین دارای سیستم هوشمند کنترل مرکزی تقاطع ( SCATS) بوده و برای آنها برنامه توسعهای پیش بینی شده است که به دلیل تحریمها خرید کد مجاز(لایسنس) این برنامهها بسیار گران تمام میشود.
منبع: ایرنا
نظر شما