پیش بینی نقشه راهبردی توزیع آب برای فضای سبز اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در شهر نقشه راهبردی برای توزیع آب در قالب طرح جامع فضای سبز پیش‌بینی شده که براساس آن مخازن، کلکتورها و شبکه‌های انتقال شکل گرفته است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای توزیع متوازن آب برای آبیاری در فضای سبز باید مخازن، کلکتورها و شبکه‌های انتقال آب پیش بینی شود.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان یک نقشه راهبردی برای توزیع آب پیش بینی شده که بر اساس آن مخازن، کلکتورها و شبکه‌های انتقال شکل گرفته است، تصریح کرد: زمینه ذخیره سازی حدود ۱۸ هزار متر مکعب آب برای آبیاری فضای سبز شهر مهیا شده که این میزان بخشی از شبکه انتقال جامع آب شهر اصفهان است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: با خشک شدن رودخانه زاینده رود در سال‌های اخیر، زنگ خطر استفاده از آب‌های غیرمتعارف مانند آب‌های خاکستری، پساب تصفیه شده به صدا در آمد.

وی افزود: براساس سیاستگذاری سال‌های ۹۷ و ۹۸ برای افزایش مخازن آب در مناطق مختلف شهر اهتمام ویژه‌ای شده است.

مرتضایی‌نژاد با اشاره به ویژگی‌ها و شرایط آماده‌سازی مخازن آب، گفت: مخازن به شکل‌های مختلف با سازه‌های بتنی یا ژئو ممبران با حجم آب متفاوت اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در مناطق حاشیه‌ای شهر مانند منطقه دو شهرداری، مخزن بتنی ۲۰۰ مترمکعبی بین راهی ایستگاه پمپاژ و انتقال آب به مخزن بختیار دشت اجرا شده است، تصریح کرد: در این منطقه همچنین منبع آب از جنس ژئو ممبران با هزینه کمتر با حجم سه هزار و ۵۰۰ مترمکعب ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به میزان ذخایر آب در مخازن، گفت: در حال حاضر حدود سه هزار و ۷۰۰ مترمکعب آب در مخازن وجود دارد.

وی با بیان اینکه در منطقه شش علاوه بر احیای منابع قبلی، منبع آب بتنی گلستان شهدا با تأسیسات مورد نیاز ایجاد شده که ۲۰۰ مترمکعب آب را ذخیره می‌کند، اظهار کرد: در منطقه پنج یک منبع ۱۵۰ مترمکعبی بتنی، در منطقه ۱۰ یک منبع غربی کلکتور در میدان قدس (خیابان مصلی) با حجم ۵۰۰ مترمکعب و به صورت بتنی و در منطقه ۱۱ به عنوان منطقه حاشیه‌ای منبعی در زمین ورزشی با ابعاد بتنی و با دو هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب ایجاد شده است.

کد خبر 424000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.