نظر رئیس شورای شهر اصفهان درباره سرنوشت پارک وحش صفه

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پارک وحش صفه می‌تواند یک کلاس آموزشی برای یاددهی راه‌های ارتباط گرفتن کودکان با حیوانات باشد که البته باید استانداردهای موردنیاز این محیط نیز رعایت شود.

علیرضا نصراصفهانی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تصمیم نهایی شورای شهر اصفهان برای ادامه فعالیت پارک وحش صفه، اظهار کرد: بارها در صحبت‌ها مطرح کرده‌ام که هر تصمیمی برای سرنوشت پارک وحش صفه باید با نظرخواهی از اداره کل محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه باشد و موارد مشابه در شهرهای دیگر نیز ارزیابی شود.

وی افزود: مراکز نگهداری حیوانات در اصفهان به پارک وحش محدود نمی‌شود و آکواریوم، باغ خزندگان و باغ پرندگان را نیز داریم بنابراین اگر پارک وحش بسته شود این سوال پیش می‌آید که چرا سایر مراکز همچنان باز است؟ بنابراین باید از هرگونه تصمیم شتاب زده‌ای در این زمینه پرهیز شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در همه جای دنیا پارک‌ها و باغ‌های وحش مراکزی برای ارتباط بیشتر مردم با فضای حیات وحش هستند و از این جهت که ممکن است یک کودک در طول عمر خود برخورد مستقیم با گونه‌های مختلف حیوانی نداشته باشد، می‌توانند یک کلاس آموزشی برای یاددهی راه‌های ارتباط گرفتن کودکان با حیوانات باشند که البته باید استانداردهای موردنیاز این محیط‌ها نیز رعایت شود.

وی همچنین با تاکید بر رویکرد مشارکت‌جویانه شورای شهر و اهمیت جلب نظر مردم، ادامه داد: از مرکز پژوهش‌های شورای شهر درخواست کردیم حسن عملکرد و نحوه ادامه فعالیت شورای پنجم را از مردم شهر نظرخواهی کند تا بازخورد آن در تصمیم‌گیری‌های آتی شورا مدنظر قرار گیرد.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌ها سوالات مربوط به این نظرسنجی را تهیه کرده و قرار است در جلسه تلفیق هفته جاری شورای شهر مطرح شود؛ در صورتی که اعضای شورا با نحوه سوالات موافقت کردند این طرح اجرا شود.

کد خبر 423991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.