۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
این تبلیغات از سایت گوگل حذف می‌شود

شرکت گوگل اعلام کرده است که از ماه آگوست به طور خودکار تبلیغاتی که شارژ باتری دستگاه را خالی می‌کنند، حذف خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیچ تقویت شده با نانو برای تثبیت ستون فقرات، حذف تبلیغات با مصرف بالای باطری از گوگل و شکسته شدن رکورد سریع‌ترین دوربین دنیا را در بسته خبری تکنولوژی ایمنا بخوانید.

پیچ تقویت شده با نانو برای تثبیت ستون فقرات

شرکت نانو ویس به تازگی محصولی به نام "Nano FortiFix" را تولید کرده است که در واقع یک پیچ برای تثبیت و بی‌حرکت نگه‌داشتن ستون فقرات در بیمارانی است که نیاز دارند استخوان آن‌ها به منظور جوش خوردن در بخش ستون فقرات تثبیت شود؛ این سیستم از یک میله کبالت کروم تشکیل شده که دندانه‌هایی از جنس آلیاژ تیتانیوم به همراه اتصال‌دهنده‌ها و سفت‌کننده روی آن قرار دارد.

این محصول حاوی پوششی از جنس نانولوله است و به بیماران دچار مشکلات استخوانی کمک می‌کند تا همجوشی استخوانی در آن‌ها سریع‌تر اتفاق بیفتد. پیچ Nano FortiFi به گونه‌ای طراحی شده است که روی آن زبری نانو مقیاس ایجاد شده و این سطح موجب درمان با روش الکتروشیمیایی نانویی شود. در این مسیر از نانو توپوگرافی کنترل شده حاوی آرایه‌های نانولوله‌ای با حفره‌هایی حدود ۳۰ تا ۹۰ نانومتر استفاده شده و کلسیم و فسفات نیز روی سطح نانولوله قرار داده شده است.

مت هدریک، مدیر عامل شرکت نانوویس می‌گوید: این فناوری به طور منحصر به فرد، عملکرد بهتری نسبت به فناوری‌های دیگر دارد. تکنولوژی جدید در بیماران مبتلا به پوکی استخوان و کسانی که از سلول‌های بنیادی انسانی "مزانشیمی" استفاده کرده‌اند، به کار رفته و نتایج آن با پیچ‌های تیتانیوم رایج، خواه دارای زبری نانومقیاس باشند و یا نباشند، مقایسه شده است. همچنین این فناوری با سطوحی که پوششی از جنس فسفات کلسیم دارند نیز مقایسه شده است.

جف شفر، از مدیران بخش فروش نانوویس می‌گوید: قصد داریم مجموعه کاملی از پیچ‌های تقویت شده با فناوری‌نانو را ارائه دهیم تا از آن برای مقابله با ناهنجاری‌های مختلف استفاده شود؛ این پیشرفته‌ترین فناوری ممکن برای بیماران است.

این تبلیغات از سایت گوگل حذف می‌شود

شرکت گوگل تبلیغاتی را که شارژ زیادی از باتری دستگاه مصرف می‌کنند، حذف خواهد کرد. این شرکت اعلام کرده از ماه آگوست به طور خودکار تبلیغاتی که شارژ باتری دستگاه را خالی می‌کنند، حذف خواهد کرد.

به گفته گوگل، تبلیغاتی که ارز دیجیتال استخراج می‌کنند، آگهی‌هایی که به خوبی توسعه نیافته یا برای استفاده در شبکه ارتقا پیدا نکرده‌اند، شامل حذف خودکار می‌شوند. همچنین تبلیغاتی که بیش از چهار مگابایت اطلاعات شبکه را مصرف می‌کنند نیز به طور خودکار حذف می‌شوند. این شرکت فناوری در یک پست وبلاگی اعلام کرد که ویژگی مذکور طی چند ماه آینده و قبل از عرضه آزمایش می‌شود.

همچنین گوگل اعلام کرد کروم از آغاز ماه آگوست سه نوع از آزاردهنده‌ترین تبلیغات ویدئویی را مسدود می‌کند؛ در ماه فوریه نیز این شرکت ۶۰۰ اپلیکیشن را از گوگل پلی حذف کرد، زیرا آن‌ها تبلیغات آزاردهنده زیادی داشتند.

رکورد سریع ترین دوربین دنیا شکسته شد

گروهی از محققان انستیتو فناوری کالیفرنیا ادعا می‌کنند سریع‌ترین دوربین جهان را ساخته‌اند که می‌تواند در هر ثانیه ۷۰ هزار میلیارد فریم ثبت کند و می‌توان از این دوربین برای ثبت همجوشی هسته‌ای، فروپاشی مولکولی رادیواکتیو یا رویدادهای فضایی که در فاصله چند سال نوری اتفاق می‌افتد، استفاده کرد.

دستگاه عکاسی طیفی فوق العاده سریع فشرده، پالس‌های لیزری بسیار کوتاه منتشر می‌کند و می‌توان از آن برای دستیابی به امواج نور در حال حرکت یا تأخیر فلورسنت مولکول‌ها استفاده کرد. با کمک تعداد زیاد فریم این دستگاه می‌توان رویدادهایی مانند امواج شوک و انتقال فوتون‌ها در مواد مختلف را رصد کرد که بسیار سریع اتفاق می‌افتند.

CUSP می‌تواند در فاصله پلک زدن فرد، ۷۰ هزار میلیارد فریم ثبت کند و به این ترتیب رکورد سریع‌ترین دوربین قبلی (۱۰ هزار میلیارد فریم) را بشکند؛ هر دوی این دوربین‌ها توسط یک گروه ساخته شده‌اند.

این دروبین در آزمایشگاه لیونگ وانگ در انستیتو فناوری کالیفرنیا ساخته شده است. به گفته سازندگان، چنین دوربینی را می‌توان برای ثبت رویدادهایی بسیار سریع استفاده کرد. محققان با استفاده از این دوربین بسیار سریع توانستند حرکت پالس نور در روی کلمه "کل تک" را رصد کنند.

ماسک‌هایی که با تشخیص کرونا می‌درخشند

محققان دانشگاه هاروارد مشغول ساخت ماسک‌هایی هستند که با ردیابی ویروس کرونا می‌درخشند. برای این منظور حسگرهایی در تار و پود پارچه بافته می‌شود و زمانی که فرد در آن نفس می‌کشد، ویروس کرونا ردیابی می‌شود.

در مرحله بعد اگر فرد مبتلا به ویروس باشد، ماسک نوری فلورسنت منتشر می‌کند. این طرح اولیه نیازمند آن است که ماسک به وسیله یک دستگاه قابل حمل بررسی شود تا ابتلای فرد به کووید ۱۹ را کنترل کند. هنگامی که قرنطینه شیوع ویروس کرونا لغو شود، می‌توان به جای اندازه گیری دمای بدن افراد برای ردیابی کووید ۱۹، از این روش برای شناسایی سریع بیماران استفاده کرد.

محققان دانشگاه‌های هاروارد و MIT ادعا می‌کنند که می‌توان این روش را در حوزه حمل و نقل به کار برد. جیم کولینز یکی از محققان می‌گوید: همزمان با بازگشایی سیستم حمل و نقل می‌توان از این فناوری در بخش امنیتی فرودگاه‌ها و هنگام انتظار مسافران برای هواپیما استفاده کرد.

در حمل ونقل عمومی و بیمارستان‌ها نیز می‌توان از این روش استفاده کرد؛ این فناوری نخست در سال ۲۰۱۶ میلادی برای مقابله با شیوع ویروس‌های زیکا و ابولا توسعه یافت. به گفته کالینز ساخت این دستگاه‌ها حدود یک دلار هزینه دارد و مقامات می‌توانند با اسکن کردن ماسک‌های عابران، ابتلای آن‌ها را به ویروس بررسی کنند.

کد خبر 423986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.