اعلام پایان لیگ فوتبال قبرس بدون قهرمان فصل

رقابت‌های لیگ فوتبال قبرس بدون اعلام قهرمان فصل جاری فوتبال این کشور پایان یافت.

به گزارش ایمنا و به نقل از استاندارد، فدراسیون فوتبال قبرس روز جمعه رقابت‌های فصل جاری لیگ این کشور را پس از آنکه کارشناسان پزشکی یک سری پروتکل‌های بهداشتی را که توسط انجمن پیشنهاد شده بود رد کردند، لیگ قبرس را به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا لغو و اعلام کردند بدون اعلام تیم قهرمان، از فصل آینده دو تیم به رقابت‌های لیگ قبرس اضافه خواهد شد.

این در حالی است که در آلمان و بوندس لیگا رقابت‌ها با پنج تعویض مجاز شروع می‌شود. فدراسیون فوتبال قبرس این شرط را مطرح کرد که اگر یکی از بازیکنان به عنوان مبتلا به کرونا آلوده شود، کل تیم در انزوا دو هفته‌ای قرار می‌گیرد، از این رو تصمیم گرفته شد که از قهرمان نامی برده نشود و در آستانه پایان فصل اومونیا، آنورتوسیس، آپوئل، و آپولون چهار تیم برتر فصل بعد در اروپا بازی کنند و سهمیه اروپایی خواهند داشت.

از فصل بعد، لیگ دسته اول قبرس با دو باشگاه افزایش می‌یابد و به ۱۴ تیم می‌رسد، بنابراین در این فصل هیچ‌گونه سقوطی از لیگ نخواهد بود، اما دو تیم برتر رقابت‌های فوتبال دسته دوم، رتبه بالاتری را کسب می‌کنند و به لیگ برتر قبرس راه خواهند یافت.

پیشتر در هلند نیز چنین تصمیمی گرفته شد و رقابت‌ها بدون اعلام تیم قهرمان و تیم‌های سقوط کرده به اتمام رسیده بود.

رضا قوچان نژاد مهاجم ایرانی بازیکنی بود که فصل قبل مدتی در تیم آپوئل قبرس بازی کرد و تجربه بازی در لیگ فوتبال قبرس را به دست آورد.

منبع: ایسنا

کد خبر 423980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.