جزئیات تسهیلات کرونایی برای مهدکودک های غیردولتی

رئیس سازمان بهزیستی کشور از ارائه تسهیلات وام ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومانی به مهدهای کودک غیر دولتی به ازای حفظ اشتغال هر پرسنل که به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا از اسفندماه تعطیل هستند خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی سازمان بهزیستی کشور در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

"وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور از ارائه تسهیلات وام ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومانی به مهدهای کودک غیر دولتی به ازای حفظ اشتغال هر پرسنل که به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا از اسفندماه تعطیل هستند خبر داد و گفت:

با توجه به رایزنی‌های انجام شده با مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین مجموعه کارگروه بررسی مشاغل آسیب دیده از کرونا، این تسهیلات برای مهدهای کودک غیر دولتی که به عنوان کسب و کارهای واجد شرایط تحت شمول رسته مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی تشخیص داده شده و نیز در راستای حفظ اشتغال هر یک از پرسنلی که در مهد کودک فعالیت می‌کردند پرداخت می‌شود.

مهدهای غیر دولتی می‌توانند درخواست خود را به مراجع ذیصلاح برای دریافت این تسهیلات ارائه دهند.

طبق اعلام معاونت اقتصادی رئیس جمهور، مهدهای کودک غیر دولتی می‌توانند از امتیاز تنفس سه ماهه پرداخت اقساط بانکی هم بهره‌مند شوند..

متقاضیان برخورداری از امتیاز تنفس سه ماهه پرداخت اقساط بانکی می‌توانند درخواست خود را به سازمان بهزیستی ارائه دهند تا در صورت تأیید از سوی این سازمان موارد به بانک مرکزی اعلام شود.

پرسنل شاغل در مهدهای کودک که نتوانستند شغل خود را حفظ کنند و همچنان شاغل در مهدکودک باقی بمانند می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری در ایام تعطیل به دلیل شیوع کرونا با لحاظ شرایط لازم پس از ثبت نام در سامانه مربوطه بهره‌مند شوند.

اجاره بهای مهدهای کودک غیر دولتی توسط بیش از هزار و ۳۰۰ مالک مکان‌های استیجاری در پویش همدلی مومنانه بخشیده می‌شود.

این تسهیلات را، سازمان برای جبران ضرر مهدهای کودک تحت نظارت این سازمان دانست که با توجه به شرایط شروع کرونا برای قطع زنجیره انتقال تعطیل شدند در نظر گرفته است."

کد خبر 423971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.