هوشمندسازی ۸۰ درصد تاکسی‌های شهر تا پایان سال

شهردار اصفهان گفت: تا پایان سال‌جاری در راستای هوشمندسازی ۸۰ درصدی، تاکسی های شهر مجهز به بارکد خوان QR می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی صبح امروز _شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۹۹_ در برنامه رادیویی سلام اصفهان، اظهار کرد: عده‌ای از شهروندان دستکش، ماسک و برخی دیگر از اشیا را در معابر و خیابان‌های شهر رها می‌کنند که این موضوع به شدت برای سلامت تمام شهروندان و پاکبانان شریف شهر خطرساز است.

وی از شهروندان درخواست کرد: برای رعایت فاصله فیزیکی در فضاهای عمومی شهر و نظافت شهری اهتمام داشته باشند.

شهردار اصفهان با اشاره به بکارگیری ۷۵ دستگاه اتوبوس جدید در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر، تصریح کرد: سال گذشته و قبل از فرارسیدن ایام نوروز تعداد ۷۵ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری خریداری شد و به اصفهان انتقال یافت که به زودی در چرخه ناوگان قرار می‌گیرد، این اقدام بسیار مهم و ارزشمند بود زیرا سال گذشته در شرایط نبود اتوبوس، تنها شهرداری اصفهان با استفاده از اوراق مشارکت موفق به خریداری اتوبوس شد.

وی با تبریک فرارسیدن روز ارتباطات به تمامی فعالان حوزه ارتباطات و روابط عمومی در شهر اصفهان، تاکید کرد: ارتباطات در مدیریت بحران‌هایی مانند کرونا به لحاظ اهمیت و همراه سازی مردم، اطلاع رسانی و آگاه‌سازی مردم، امیدبخشی به افراد جامعه و آموزش و فرهنگ‌سازی برای شهروندان جهت قطع زنجیره انتقال کرونا نقشی بسیار مؤثر دارد.

نوروزی گفت: بی‌شک نقش روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها که آنها نیز به نوعی در خطوط اول تلاش در شرایط کنترل شیوع کرونا بودند بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته با توجه به شرایط ویژه شهر به دلیل شیوع کرونا، با تلاش سازمان تاکسیرانی امکان پرداخت کرایه تاکسی به صورت الکترونیکی و با استفاده از بارکد خوان QR در اصفهان فراهم شد.

شهردار اصفهان با اشاره به مزایای نصب بارکد خوان QR در تاکسی‌های شهر، اظهار کرد: افزایش ضریب ایمنی و امنیت، جلوگیری از برخورد فیزیکی برای رد و بدل اسکناس به خصوص در این شرایط کرونایی، افزایش بهره‌وری و چابک سازی سازمان تاکسیرانی از اهداف اجرای این طرح است.

وی افزود: رانندگان تاکسی برای ایجاد زیرساخت این طرح نباید هزینه پرداخت کنند و شرکت مجری تمام هزینه‌های سخت‌افزاری بارکد خوان QR را پرداخت خواهد کرد.

نوروزی اظهار امیدواری کرد: بارکد خوان QR مورد استقبال شهروندان قرار گیرد و تاکسیرانان از پیاده‌سازی شیوه عملکرد این سامانه رضایت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بارکد خوان QR روی ۵۰۰ دستگاه تاکسی شهر پیاده سازی شده و تا پایان سال در راستای هوشمندسازی حدود ۸۰ درصدی تاکسی‌های شهر این امکان را دریافت خواهند کرد، گفت: تاکسیرانان شهر می‌توانند نظرات خود را به شهرداری منتقل کنند تا در صورت وجود مشکل موارد در اسرع وقت برطرف شود.

شهردار اصفهان با قدردانی از آتش نشانان و نیروهای عملیاتی سازمان که در چند روز اخیر برای اطفای چند مورد حریق بزرگی که در شهر رخ داد تلاش بسیار کردند، افزود: یکی از این موارد حریق یک واحد صنفی لباس فروشی در چهارباغ و دیگری حریق در مجتمع مسکونی ۱۲ طبقه واقع در خیابان حکیم شفاهی بود که در صورت حضور نیافتن به موقع آتش نشانان و مهار نشدن آتش صدمات زیادی وارد می‌شد.

وی از تمام مدیران شهری درخواست کرد: در ارتباط با این دو مورد حریق در تمام زمینه‌ها بررسی ویژه‌ای انجام دهند تا از درس‌هایی که این دو حادثه می‌تواند برای پیشگیری‌های آینده داشته باشد، استفاده شود.

کد خبر 423960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.