دبیر هیئت عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور منصوب شد

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و رییس هیأت عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور در حکمی «جمشید گلپور شاره » را به عنوان دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور منصوب کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اطلاع رسانی وزارت صنعت، حسین مدرس خیابانی این حکم را با توجه به سوابق مدیریتی جمشید گلپور شاره در حوزه اصناف کشور و در اجرای ماده ۵۴ قانون نظام صنفی و بنا به پیشنهاد سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارتخانه صادر کرد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور، در این حکم افزوده است: انتظار می‌رود با همکاری، همراهی و تعامل با سازمان‌ها، نهادها و تشکل‌های صنفی و بهره گیری از نظرات کارشناسان خبره در پیگیری امور مربوطه جدیت و اهتمام لازم را معمول دارید.

حمایت و پشتیبانی از واحدهای تولیدی در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید) و رفع هرگونه موانع و محدودیت‌های کسب و کار در این بخش، حمایت از فعالیت‌های مولد و صادرات گرا و پشتیبانی و ساماندهی تشکل‌های صادراتی در حوزه اصناف، تدوین برنامه‌های عملیاتی در چارچوب ساماندهی، نوین سازی و ارتقای بهره وری در حوزه تشکل‌های صنفی (رسته‌ها، اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف سراسر کشور) از جمله وظایف دبیر یاد شده است.

همچنین برنامه ریزی، تدوین ساز و کارهای اجرایی برای توسعه کسب و کارهای مجازی و ترغیب و تشویق واحدهای صنفی در عرضه کالا و خدمات به صورت الکترونیکی و مجازی، شناسایی کسب و کارهای آسیب دیده در شیوع بیماری کرونا و ارائه پیشنهادات لازم به منظور حمایت و پشتیبانی از آنها، به عنوان دیگر وظایف گلپور شاره محسوب می‌شود.

علاوه بر این شناسایی و بازنگری و بررسی قوانین، آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی مخل کسب و کار در حوزه اصناف و پیگیری اصلاح آن برای تسهیل امور کسب و کارهای تولیدی، توزیعی و خدماتی و همچنین انجام وظایف و تکالیف مندرج در قانون نظام صنفی و ارائه گزارش از روند اجرای آن به شکل مستمر اهم اموری است که مدرس خیابانی در حکم صادره نسبت به اهتمام و جدیت لازم در انجام آنها برای دبیر مزبور، تاکید کرده است.

کد خبر 423932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.