هنر و تجربه می‌تواند یک‌ پردیس سینمایی مجازی راه‌اندازی کند

کاوه مظاهری معتقد است: هنروتجربه می‌تواند یک پردیس سینمایی مجازی برای فیلم‌های هنری‌ و تجربی فراهم کند.

به گزارش ایمنا، کاوه مظاهری کارگردان و فیلمنامه‌نویس درباره اینکه برای نجات سینمای هنری در دوران کرونا و پساکرونا چه باید کرد، گفت: من فکر می‌کنم اگر بخواهیم دست به نقد با قضیه کرونا برخورد کنیم باید قضیه اکران آنلاین فیلم‌ها را جدی‌تر بگیریم به دلیل آنکه متأسفانه راه دومی پیش روی ما برای پخش فیلم‌ها قرار ندارد.

وی ادامه داد: جدی‌تر گرفتن اکران آنلاین فیلم‌ها مستلزم حمایت شدن است. در حال حاضر بحث تبلیغات فیلم‌ها در صفحات مجازی و مکان‌های دیگر نیز کمرنگ‌تر و شخصی شده و مانند گذشته نیست. در صورتی که اکران‌های آنلاین راه‌اندازی شده اما سازوکاری که قبلاً برای تبلیغات فیلم‌ها وجود داشت الان وجود ندارد.

کارگردان «شهربازی» با اشاره به اینکه هنروتجربه فیلمسازان این گروه را خانواده خودش می‌داند، عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل فاصله‌گذاری اجتماعی این رابطه با هنروتجربه کمتر شده است اما این گروه باید رابطه خودش را با فیلمسازان حفظ و مانند گذشته از آن‌ها حمایت کند.

مظاهری افزود: هنروتجربه یک پلتفرمی است که فیلمسازان از آن برای نمایش فیلم‌های هنری و تجربی استفاده می‌کنند و به گونه‌ای است که هرچه فیلمساز بیشتر تلاش کند هنروتجربه قدم بیشتر به سوی فیلمساز برمی‌دارد و حرکت دو طرفه است؛ اما در حال حاضر این حرکت از سوی هنروتجربه کمتر شده است.

وی با اشاره به اینکه هنروتجربه می‌تواند یک پردیس سینمایی مجازی برای فیلم‌های هنری و تجربی فراهم کند، اظهار کرد: راه‌اندازی این سامانه شاید یک ماه هم زمان نبرد و می‌تواند به نمایش فیلم‌ها این گروه کمک کند.

کارگردان «شهربازی» در پایان درباره وظیفه دولت در این زمینه عنوان کرد: حمایت‌هایی که تاکنون برای فیلم‌های بلند در بحران کرونا صورت گرفته شامل حال فیلم‌های هنروتجربه نشده است چراکه فیلم‌های این گروه مخاطب خاص خود را دارد و هرکسی آن را نمی‌پسندد اما در هر صورت لازم است است حمایت‌هایی نیز از سوی دولت بشود.

منبع: ایسنا

کد خبر 423926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.