ارائه خدمات کتابخانه‌ای حضوری برای اعضا امکان پذیر نیست

سرپرست روابط عمومی نهادکتابخانه‌های عمومی کشور، گفت: ارائه خدمات کتابخانه‌ای حضوری برای اعضا در این زمان به جهت رعایت فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی امکان پذیر نیست بنابراین کتابخانه‌ها فعلا برای اعضا و مردم تعطیل است.

به گزارش ایمنا، محمدهادی ناصری طاهری، در پی انتشار خبر مرحله اول بازگشایی کتابخانه های عمومی سراسر کشور سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توضیحاتی ارائه کرد.

وی در توضیح نحوه بازگشایی کتابخانه‌های عمومی، گفت: در مرحله اول بازگشایی که از روز ٢٩ اردیبهشت انجام خواهد شد صرفاً کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی به صورت نوبتی در شیفت‌های ۴ ساعته در محل کتابخانه حاضر خواهند شد و ابتدا با همکاری رؤسای شهرستان‌ها اقدامات اولیه بهداشتی و تجهیز کتابخانه به وسایل و مواد ضدعفونی را انجام خواهند داد.

ناصری افزود: اقداماتی نظیر ساماندهی منابع کتابخانه فعالیت‌های فضای مجازی و ارائه خدمات غیر حضوری به اعضا از دیگر خدمات این دوره از بازگشایی خواهد بود.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل نهاد اظهار کرد: ارائه خدمات کتابخانه‌ای حضوری برای اعضا در این زمان به جهت رعایت فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی امکان پذیر نیست و انشالله پس از طی مرحله مهار بیماری کویید ١٩، با رعایت پروتکل‌های خاص بهداشتی خدمات حضوری کتابخانه به اعضا نیز از سر گرفته خواهد شد.

وی در خصوص تمهیدات لازم برای حفظ سلامت همکاران و کتابداران افزود: پیش بینی‌های لازم انجام شده و مواد ضد عفونی کننده و ماسک و شیلد در اختیار همکاران قرار خواهد گرفت. پروتکل‌های بهداشتی خاص هم تدوین شده و در اختیار اداره کل‌های استانی قرار گرفته است. همچنین برای همکارانی که شرایط خاص دارند از جمله معلولیت و یا بیماری‌های زمینه‌ای یا بانوانی که در ماه پایانی بارداری هستند، معافیت حضور در نظر گرفته شده است.

ناصری در خصوص مناطقی از کشور که شرایط حاد دارند، گفت: تا امروز با توجه به شرایط و اعلام ستاد ملی کرونا استان خوزستان شامل بازگشایی در این مرحله نخواهد شد و هر زمان ستاد ملی کرونا نقاط دیگری از کشور را هم مشخص کند مطابق اعلام ستاد ملی و استانی کرونا عمل خواهد شد.

کد خبر 423924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.