روز جهانی فشار خون بالا+ شعار سال ۲۰۲۰

اتحادیه جهانی فشار خون بالا از سال ۲۰۰۵، روز ۱۷ ماه می را به عنوان روز جهانی فشار خون در نظر گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فشار خون به معنای فشاری است که پمپاژ خون در هر بار انقباض عضله قلب به دیواره سرخرگ‌ها وارد می‌کند. فشار خون بالا شایع‌ترین مشکل بروز بیماری‌های قلبی عروقی است که تقریباً یک نفر از هر سه نفر در جهان به آن مبتلا می‌شوند. فشار خون بالا تهدید جدی برای سلامت افراد بشمار می‌رود و در صورتی که کنترل نشود، باعث بروز مشکلات جدی‌تر مانند سکته قلبی، سکته مغزی و بیماری‌های کلیوی می‌شود. راهکارهایی مانند داشتن سبک زندگی سالم، کاهش وزن اضافی، ترک سیگار، محدود کردن مصرف کافئین و کاهش مصرف نمک برای کنترل فشار خون بالا وجود دارد.

تاریخچه و اهداف روز جهانی فشار خون بالا

روز جهانی فشار خون بالا از سال ۲۰۰۵ هر سال برگزار می‌شود؛ هدف از برگزاری این روز افزایش آگاهی افراد از راهکارهای پیشگیری از فشار خون بالا است که منجر به کاهش میزان مرگ و میرهای ناشی از حمله قلبی، بیماری‌های کلیوی و سکته مغزی می‌شود. در این روز عموم افراد به ویژه گروه سنی بالاتر از ۳۰ سال و کسانی که دارای فشار خون بالا هستند، برای اندازه گیری فشار خون و آگاهی از روش درمان صحیح آن به پزشک مراجعه می‌کنند. تشویق افراد به ترک عاداتی مانند استعمال دخانیات، بی تحرکی و پیروی کردن از رژیم غذایی نامناسب، آگاه کردن مردم نسبت به فشار خون بالا و عوارض آن و تشویق پزشکان برای اندازه‌گیری فشار خون بیماران در هر بار مراجعه و ارائه خدمات درمانی صحیح ا زدیگر اهداف این روز جهانی است.

شعار روز جهانی فشار خون بالا سال ۲۰۲۰

هر سال اتحادیه جهانی فشار خون بالا یک موضوع خاص را برای این روز جهانی انتخاب می‌کند. از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ میلادی، به مدت پنج سال، شعار "از فشار خون خود مطلع شوید" برای این روز در نظر گرفته شده بود. شعار روز جهانی فشار خون بالا در سال ۲۰۱۹ نیز "فشار خون: بدانیم و اقدام کنیم" بود. شعاری که امسال برای این روز انتخاب شده، "فشار خون خود را بدانید" (Know Your Numbers) است.

کد خبر 423920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.