به‌جای توهین به مردم آذربایجان، پاسخگو باشید

واکنش عضو شورای تبریز به اظهارات یک مدیر شهرداری تهران، اختلاف میان شهردار و رئیس شورای کرمانشاه و ابطال انتخابات شورای عالی مهمترین حواشی پارلمان شهری در هفته‌ای است که گذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمالک حسینی، سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در هفته‌ای که گذشت در پاسخ به این سوال که "چرا تهران مانند تبریز عاری از متکدیان نمی‌شود؟ " گفته بود: در حال حاضر بر اساس شواهدی که ما به دست آورده‌ایم برخی از کسانی که اکنون در گرمخانه‌های پایتخت به سر می‌برند افرادی هستند که از آذربایجان و تبریز به سمت تهران آمده‌اند به نظرم به نوعی مشکلات از سوی تبریز به سمت تهران انتقال داده شده است و به صورت کامل مشکل تکدی‌گری در تبریز حل نشده و تا زمانی که مشکل بیکاری به صورت جامع حل نشود، مهاجرت و تکدی‌گری وجود خواهد داشت و اگر امکانات مناسب در تهران نیز مهیا باشد می‌توان نیاز این افراد را تأمین کرد و دستگاه‌های حمایتی هم که وارد عمل شوند آمار متکدیان کاهش می‌یابد

این اظهارنظر واکنش شدید فریدون بابایی‌اقدم عضو شورای شهر تبریز را به همراه داشت و وی گفت: مسئولی که می‌گوید گدایان حاضر در تهران از تبریز و آذربایجان آمده‌اند باید ادعای خود را با مستندات ثابت کند. آقایان به‌جای فرافکنی با اظهارات سخیف و توهین به مردم آذربایجان، پاسخگوی سهل‌انگاری خود باشند و به وظایف‌شان عمل کنند زیرا پایتخت فقط متعلق به تهرانی‌ها نیست و در سایه‌ی سهل‌انگاری مسئولان آن شاهد تصویر ناخوشایندی از آن هستیم

وی ادامه داد: بنابر آمار رسمی در کمک‌های مومنانه به آسیب‌دیدگان کرونا آذربایجان‌شرقی در رتبه دوم ایستاده است. غیرت و فرهنگ آذربایجانی‌ها و مردم تبریز اجازه نمی‌دهد تکدی‌گری کنند و اگر نیازمندی هم باشد مردم به کمکشان می‌شتابند.

کرمانشاه؛ تشدید اختلاف میان شهردار و رئیس شورا

رئیس شورای شهر کرمانشاه در نامه‌ای با مستندات قانونی و در جلسه رسمی شورای شهر، تخلفات شهرداری را پس از قرائت، بطور کتبی به کلیه اعضا تحویل داد.

وی از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه درخواست کرد ضمن دعوت از اصحاب رسانه پاسخگوی تخلفات ذکر شده شهرداری به شهروندان باشند و همچنین نظر خود را اعلام کنند.

سعید طلوعی، شهردار کرمانشاه در جوابیه‌ای به این اظهارات با تاکید بر اینکه در هیچ یک از لوایح و طرح‌ها دارای فوریت دعوتی از سوی رئیس شورای شهر کرمانشاه برای حضور در شورا نیافته، نوشت: با توجه به اهمیت و جایگاه شورا جناب آقای مهندس یشمی از مدیران باسابقه و مجرب شهرداری را به عنوان نماینده جهت شرکت در جلسات و ارائه توضیحات معرفی نمودم که با برخورد نامناسب جنابعالی از حضور در جلسات منع شده است.

وی این برخوردها را در شأن شورا ندانست و افزود: چنانچه آن شورا سوالاتی از اینجانب دارد برابر قانون باید به صورت کتبی ارائه کند تا در صورت نیاز پاسخ مناسب داده شود. چگونه ممکن است برای توضیح سوالاتی که از آن باخبر نیستم در جلسه شورا حضور یابم و پاسخ مناسب ارائه دهم؟ این نوع سوال و جواب از شهردار با این روش در هیچ جای کشور مرسوم نبوده و مغایر با قانون است.

طلوعی اضافه کرد: مراتب نگرانی و گله‌مندی خود را از نحوه برگزاری جلسات که از وظایف رئیس شورا بوده اما بصورت سلیقه‌ای و با نیت اختلال در امور شهر و مردم انجام می‌شود اعلام می‌کنم. متأسفانه هیچکدام از طرح‌های مصوب شورای شهر کرمانشاه پیش از تصویب به اطلاع شهرداری نمی‌رسد و شهرداری خود را محق به عدم انجام آن می‌داند. همچنین در رابطه با لوایحی که شهرداری جهت رفع مشکلات مردم به شورا ارسال می‌دارد مشاهده می‌گردد که هیچ توجهی به آن نمی‌شود به طوری که ماه‌ها مسکوت مانده و نتیجه آن نارضایتی از عملکرد شهرداری و متضرر شدن مردم است.

این حواشی در حالی مطرح شده که پس از نامه رئیس شورای شهر کرمانشاه خطاب به دیگر اعضای شورا مبنی بر تخلفات شهرداری، اکثریت اعضای شورای شهر حمایت قاطعانه خود از شهردار را اعلام کردند تا مشخص شود اختلاف میان رئیس شورا و شهردار کرمانشاه چیزی به جز منافع شهر و شهروندان است.

ابطال انتخابات شورای عالی استان‌ها

مدیر کل امور شوراهای شهر و روستا وزارت کشور از ابطال انتخابات شورای عالی استان‌ها خبر داد و گفت: بررسی اختلاف ارجاع شده در خصوص انتخاب هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها به هیئت مرکزی حل اختلاف شوراهای اسلامی شهر و روستا، به جمع بندی و صدور رأی رسید.

محمدرضا صمیمی افزود: هیأت مرکزی حل اختلاف، شهر و روستا با توجه به ایراد وارد شده به انتخابات مورخ ۲۱ آذرماه سال گذشته هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها که به واسطه عدم حضور غیر موجه نمایندگان منتخب شورای یکی از استان‌ها در جلسه برگزاری انتخابات، مطرح شده است، پس از بررسی کامل موضوع در چندین جلسه، به تجدید این انتخابات رأی داد.

وی اضافه کرد: بر اساس رأی هیأت مرکزی حل اختلاف، شورای عالی استان‌ها در اولین جلسه آینده خود نسبت به برگزاری مجدد انتخابات هیئت رئیسه برای مدت باقیمانده سومین سال اقدام می‌کند.

این رأی با شکایت نماینده قم در شورای عالی صادر شد؛ وی در روز انتخابات هیئت رئیسه شورا مدعی شده بود: وزارت کشور به هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها اعلام کرده بود که این انتخابات در جلسه آینده برگزار شود، تا سه نفر از نمایندگان خوزستان که معرفی شده بودند در این رأی‌گیری مشارکت داشته باشند، هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها بدون حضور آنها انتخابات را برگزار کرد.

هشتگرد؛ انتخاب و معارفه شهردار جدید

مراسم معارفه داریوش یگانه به عنوان سرپرست شهرداری هشتگرد با حضور رئیس و اعضای شورای شهر برگزار شد.

علی جوادی رئیس شورای شهر هشتگرد در این مراسم با اشاره به شناخت اعضای شورا از شهردار منتخب، خدمات ویژه در شهرداری هشتگرد و تجربیات بالا او را دلیل این انتخاب دانست و گفت: جلسات فوق‌العاده و پی در پی در صحن شورای اسلامی با حضور تمامی اعضا برگزار و نهایتاً پس از بررسی طرح‌ها و برنامه‌های گزینه‌های پیشنهادی، داریوش یگانه به عنوان شهردار هشتگرد انتخاب شد.

امیر بهمنی شهردار پیشین هشتگرد بعد از ٢۶ ماه مسؤلیت، در هفته‌ای که گذشت استعفای خود را تقدیم رئیس شورای شهر هشتگرد کرده بود.

کوتاه از شورا:

حجت‌الاسلام حسن نوروزی، نماینده بهارستان و رباط‌کریم در مجلس: شورای شهر یک نهاد کاملاً قانونی و مردمی است که انحلال آن در چنین شرایطی خوشایند نیست زیرا شهروندان بازنده اصلی این موضوع هستند؛ برخی از اعضای شورای اسلامی شهر در مسیر خدمت به مردم و همچنین انتخاب شهردار قصوراتی داشته‌اند ولی این موضوع نباید به نام شورای شهر تمام شده و بخواهند طرح انحلال آن را ارائه نمایند.

شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران: شهرداری دوران قالیباف در طول سال‌های گذشته املاک را در اختیار کسانی گذاشت که بخشی از آن همچنان در اختیار مدیران سابق قرار دارد. حالا این اشخاص وقتی مدیر نیستند یا تغییر و تحول رخ داده است، حتی اگر خانه‌ای که در اختیار دارند که سازمانی است باید آن را تحویل دهند؛ اموال شهرداری نیز جزو اموال عمومی است و دارایی پدر شهردار نیست که در اختیار هرکسی قرار گیرد و تحویل داده نشود. وقتی گفته می‌شود حتی نماز خواندن در این گونه املاک جایز نیست چگونه حاضر به تحویل املاک نیستند.

مصطفی سالاریان رئیس شورای شهر اسلامشهر: تعامل خوبی بین شورای شهر و شهرداری اسلامشهر وجود دارد؛ مطرح کردن استیضاح شهردار شایعه‌ای بیش نیست و مردم به این شایعات گوش نکنند.

جواد انصاری، نایب رئیس شورای شهر اردبیل: با تصویب اعضای شورای شهر و همراهی شهرداری اردبیل ساخت هتل در بیش از ۱۵ هزار مترمربع و توسعه گردشگری در ۱۰ هزار مترمربع انجام خواهد شد تا اولین هتل پنج ستاره استان در محدوده شورابیل و براساس نقشه و طرح اجرایی عملیاتی شود.

ابوذر دهدار رئیس شورای شهر بوشهر: پاک دستی و شایسته سالاری مهم‌ترین اصل در انتخاب شهردار بوشهر است که بزودی در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد / هرچند گمانه‌زنی‌هایی در برخی از رسانه‌ها پیرامون گزینه‌های شهردار انتخابی شورای شهر بوشهر صورت گرفته اما هیچ یک از آنها صحت ندارد

حجت نظری عضو شورای شهر تهران: بیش از یکسال است که از مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون می‌گذرد اما متأسفانه شاهد این بودیم که اراده‌ای از سمت شهرداری تهران برای اجرای این مصوبه وجود ندارد و ما تاکنون نشانه‌ای جدی از توجه به این مصوبه چه در مناطق و چه در ستاد شهرداری تهران ندیدیم.وی ادامه داد: به نظر می‌رسد بیشتر دغدغه‌ها و صحبت‌ها هم به این سمت بود که ما هم دیگر پیگیر اجرای این مصوبه نباشیم. اما به هرحال با فشارهایی که وارد شد و رایزنی‌هایی که صورت گرفت، معاونت خدمات شهری وارد موضوع شد و برای اجرا پیشقدم شده‌است.

غلامحسین مسعودی ریحان عضو شورای شهر تبریز: شهردار برای حل مسئله تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری ورود کرده و این مسئله را تمام کند. اگر این کار انجام نشود حاضر به پس گیری رأی خود هستم.

کد خبر 423915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.