۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
سهمیه‌ها در کنکور ۹۹ تغییر نمی‌کند

‌سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، از تغییر نکردن سهمیه‌ها در کنکور سراسری سال ۹۹ خبر داد و گفت: سهمیه‌های کنکور امسال مانند کنکور ۹۸ اعمال می‌شود.

به گزارش ایمنا، فاطمه زرین آمیزی اظهار کرد: قرار بود کاهش سهمیه‌ها به تصویب شورای عالی انقلاب برسد که هنوز مصوبه‌ای به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال نشده است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره اختصاص سهمیه برای داوطلبانی که به علت شیوع کرونا دارای شرایطی خاص شده اند، تاکید کرد: هر سهمیه ای که قرار است در کنکور اعمال شود باید به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی برسد و تاکنون در این زمینه هیچ پیشنهادی به سازمان سنجش آموزش کشور نرسیده است.

لایحه ساماندهی سهمیه‌های کنکور آذرماه ۹۸ از سوی وزرای علوم و بهداشت به دولت و از دولت به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب ارجاع داده شد. در این مدل، قرار است فقط سه سهمیه در کنکور اعمال شود که نیازمند مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

این تسهیلات نقل و انتقال و تغییر رشته فرزندان اعضای هیأت علمی مصوب ۷۳۵ جلسه مورخ ۲۵ تیر ۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

در این مصوبه آمده است: هرگونه اختیارات مربوط به تصمیم‌گیری در خصوص نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی که در آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی پذیرفته می‌شوند، به وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تفویض می‌شود.

همچنین در بخشی از لایحه پیشنهادی این ۲ وزارتخانه در مورد حذف سهمیه‌های موردی آمده است: تمام قوانین و مقررات مصوب ابلاغی مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیته‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای هدایت استعدادهای درخشان در خصوص نحوه اعمال سهمیه‌ها در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی (شامل بومی‌گزینی، قانون عدالت آموزشی، سهمیه‌های مندرج در قانون خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعد آن، قانون ورود رزمندگان به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، سهمیه‌های مربوط به کارگر نمونه، قهرمانان ورزشی، حافظان قرآن، دانشجوی نمونه کشوری، بهیاری و غیره) لغو و این قانون جایگزین آن‌ها می‌شود و پس از آن امکان ایجاد هیچ گونه سهمیه جدیدی به جز موارد مندرج در این قانون وجود ندارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 423907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.