قدردانی رییس جمهور از روحانیت و متولیان مساجد، حسینیه‌ها و هیئت ها

رییس جمهور گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی از سوی ملت فهیم، بزرگ و نجیب ایران را در مراسم احیا شب های قدر، افتخاری برای کشور و بیانگر همراهی و همگامی مردم و مسؤولان در مبارزه با بیماری کرونا دانست.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز جمعه در گفت‌وگو با دکتر سعید نمکی، گفت: مردم فهیم ایران از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا با همکاری و همراهی مجدانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مسئولان و کادر درمانی را در مدیریت بیماری یاری رساندند و همکاری آنان در برگزاری مراسم احیا، نقطه عطف این همکاری‌ها است.

رئیس جمهور با بیان اینکه این میزان همکاری مردم مؤمن و متدین و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مسئولان بهداشتی کشور را در مراحل بعدی کنترل و مهار بیماری امیدوارتر کرد، اظهار داشت: مردم عزیز و متدین ایران در کنار اعمال مذهبی خود، رعایت دستورالعمل‌ها را یک عمل ضروری دانسته و می‌بایست در کنار همکاری ارزشمند آنان، از اقدامات متولیان و برگزارکنندگان مراسم احیا و دقت و حساسیت آنان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی که نگرانی‌ها در خصوص عدم کنترل شیوع بیماری را تا حد زیادی از بین برد، قدردانی و سپاسگزاری کرد.

روحانی با تاکید بر اینکه " باید از روحانیت معظم و متولیان اماکن مذهبی تقدیر و سپاسگزاری کنیم"، گفت: این رفتار هوشمندانه، دقیق و مسئولانه مردم، متولیان امر را امیدوار می‌کند که بتوانند ان‌شاء‌الله با سفید شدن شهرهای زیارتی با حفظ شرایط و پروتکل‌های بهداشتی، سریع‌تر در بازگشایی بقاع متبرکه و حرم های شریف اقدام کنند.

رئیس جمهور به بروز چندگانگی در برخی کشورهای توسعه یافته برای تداوم محدودیت‌ها و یا باز فعالیت امور جاری این کشورها اشاره کرد و گفت: جای بسی افتخار و مباهات است که ایران در اثر وحدت نظر میان مسئولان و همراهی مردم نه تنها توانسته با حفظ پروتکل‌ها در باز فعالیت کسب و کارها و مشاغل مختلف اقدام کند که حتی توانسته با رعایت شرایط خاص مراکز مذهبی خود را در این شب‌های گرانقدر فعال کرده و ضمناً تداوم روند کاهشی بیماری را نیز حفظ کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این گفت و گو با ارائه گزارشی از وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی هنگام برگزاری مراسم شب‌های احیا در سراسر کشور و به خصوص تهران، گفت که مردم و متولیان مساجد، هیئت‌ها و حسینیه‌ها، با دقت بسیار بالا و حساسیت در خور تقدیر این مراسم را برگزار کردند.

دکتر سعید نمکی همچنین در این گزارش به تداوم روند کاهشی شیوع بیماری کرونا در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در مسیر گذر از مدیریت شیوع به کنترل شیوع بیماری هستیم و امیدواریم با تداوم رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، به زودی به مرحله مهار ویروس برسیم.

کد خبر 423906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.