تشریح چگونگی دریافت خسارت مهدهای کودک به علت کرونا

رئیس سازمان بهزیستی در تشریح چگونگی دریافت خسارت از سوی مهدهای کودک به علت تعطیلی ایام کرونایی گفت: این مهدها می توانند تقاضای دریافت تسهیلات ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومانی بابت حفظ اشتغال هر یک از پرسنل خود را به مراجع ذیصلاح ارائه دهند.

به گزارش ایمنا، وحید قبادی دانا روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: مهدهای کودک غیردولتی تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور جهت قطع زنجیره انتقال کرونا از اسفند ماه تعطیل است و با رایزنی‌های انجام شده با مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجموعه کارگروه بررسی مشاغل آسیب دیده از کرونا، مهدهای کودک غیردولتی به عنوان کسب و کارهای واجد شرایط تشخیص داده شد.

وی ادامه داد: مهدهای کودک تحت شمول رسته مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی قرار گرفته اند و بر این اساس آنان می‌توانند تقاضای دریافت تسهیلات ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومانی را بابت هر یک از هر پرسنلی که اشتغال آنها را حفظ کرده اند به مراجع ذیصلاح ارائه دهند و همچنین طبق اعلام معاونت اقتصادی رئیس جمهوری از امتیاز تنفس سه ماهه پرداخت اقساط بانکی نیز بهره مند می‌شوند.

قبادی دانا گفت: متقاضیان بهره‌مندی از امتیاز تنفس سه ماهه پرداخت اقساط بانکی می‌توانند درخواست خود را به سازمان بهزیستی ارائه کنند و در صورت تائید به وسیله سازمان، موارد به بانک مرکزی اعلام می‌شود.

بیمه بیکاری برای پرسنل مهدهایی که شغلشان را از دست دادند

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: همچنین پرسنل شاغل در مهدهای کودکی که نتوانستند شغل خود را حفظ کنند و همچنان در مهدکودک، شاغل باقی بمانند می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری در ایام تعطیلی به دلیل شیوع کرونا با لحاظ شرایط لازم پس از ثبت نام در سامانه مربوطه بهره مند شوند و با مذاکراتی که توسط سازمان بهزیستی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در معاونت روابط کار صورت گرفته این امر برای آنان تسهیل خواهد شد.

قبادی دانا افزود: همچنین در پویش همدلی مومنانه بیش از هزار و ۳۰۰ مالک مکان‌های استیجاری مهدهای کودک غیردولتی اجاره بهای خود را مورد بخشودگی قرار دادند؛ علاوه بر این سازمان بهزیستی اجاره بهای تمام املاکی که در موضوع ماده ۲۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به صورت استیجاری در اختیار مهدهای کودک یا سایر مجموعه‌های تحت پوشش قرار داده است برای ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت، تحت بخشودگی کامل قرار داده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط به وجود آمده تمام تلاش بهزیستی بر این بوده است که مهدهای کودکی که تحت نظارت سازمان بهزیستی به فعالیت می‌پردازند کمترین ضرر را از تعطیلی که به اجبار با توجه به شرایط شیوع کرونا برای قطع زنجیره انتقال متحمل شدند، داشته باشند.

کد خبر 423905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.