نگاهی به این فصل رقابت‌های بوندسلیگا

بالاخره زمان برآورده شدن آرزوی فوتبال دوستان رسیده و به زودی، تب فوتبال به جهان درگیر با کرونا بر می گردد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از فورفورتو، بازی‌های فوتبال بالاخره قرار است از سر گرفته شوند و بوندسلیگا اولین لیگ بزرگ دنیاست که برای این امر پیش قدم شده. هواداران فوتبال در سراسر دنیا مطمئناً سر از پا نمی‌شناسند و به قولی، از سر گرفتن رقابت‌های آلمان به مثابه این شعر است: خرم آن لحظه که مشتاق به یاری برسد / آرزومند نگاری به نگاری برسد.

با شروع بازی‌های داخلی آلمان، مطمئناً هر هواداری مشتاق تماشای رقابت‌های این لیگ جذاب است. اما مسئله این است که بسیاری از هواداران ممکن است پیش از دوران کرونا، خیلی کمتر از سایرین رقابت‌های فوتبال در آلمان را دنبال کرده و در واقع بوندسلیگا از لیگ‌های محبوب آنها نباشد. اما به هر حال باید فرصت را غنیمت شمرد و حالا که شانس تماشای فوتبال دوباره محیا شده، اطلاعاتی از این فصل رقابت‌های آلمان را جمع آوری کردیم تا اگر شما هم از قافله عقب مانده‌اید به سایرین برسید!

باز هم بایرن قهرمان می‌شود؟

بوندسلیگا از آن دست لیگ‌هایی است که علی رغم جذابیت بالایش، به زعم بسیاری در سال‌های اخیر شکل و شمایل تک قطبی به خود گرفته. در لیست قهرمانان سال‌های اخیر فوتبال داخلی آلمان، بارها و بارها نام بایرن را می‌توانید ببینید، اما آیا این فصل هم تکرار مکررات بوده یا اتفاقی غیرمعمول افتاده؟

یک نگاه گذرا به جدول نشان می‌دهد که بایرن با چهار امتیاز در صدر جدول است و البته تنها نه بازی تا پایان فصل باقی مانده. اگرچه این فصل هم باواریایی‌ها در صدر ایستاده‌اند، اما شانس قهرمانی برای سایر تیم‌ها تا حد بالایی وجود دارد و واقعاً نمی‌توان همه چیز را تمام شده دانست.

تعقیب کنندگان قهرمانی

دورتموندی‌ها در رده دوم جدول رقابت‌های بوندسلیگا هستند. یاران لوسیان فاوره عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته‌اند و امید به تداوم درخشش ارلینگ هالند نروژی، مهمترین شانس دورتموندی‌ها برای کسب عنوان قهرمانی است. در روزهای پیش رو، دورتموند و بایرن باید دربی جذاب کلاسیکر را نیز با هم برگزار کنند که به نظر می‌رسد سرنوشت این بازی تا حد زیادی تعیین کننده قهرمان این فصل خواهد بود.

تیم فوق العاده مربی جوان لایپزیش، جایگاه سوم جدول بوندسلیگا را از آن خود کرده. یاران ناگلزمن فصل خوبی را پشت سر گذاشته‌اند و تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به دورتموند در جایگاه سوم ایستاده‌اند. تیمو ورنر نیز در ایده آل ترین فرم خود قرار دارد و می‌توان شانس بالایی برای کسب جایگاه نایب قهرمانی و حتی قهرمانی برای لایپزیش متصور شد. البته عادت باخت در بازی‌های حساس همان نقط ضعف اساسی است که احتمال دارد قهرمانی را از تیم نوپای لایپزیش بگیرد.

مونشن گلادباخ تیم رده چهارم است و البته فاصله این تیم با رده بالاتر خود نیز تنها یک امتیاز است. رقابت حساس در بالای جدول بوندسلیگا در کنار دوری طولانی مدت فوتبالیست‌ها از میادین و همچنین عدم حضور تماشاگران، می‌تواند منجر به رقم خوردن نتایجی خاص و متفاوت شود.

موتورهای گلزنی

رقابت در بالای جدول تنها نقطه حساس و نفس گیر فوتبال آلمان نیست. لواندوفسکی مثل همیشه پیشتاز گلزن هاست و البته تیمو ورنر نیز با سرعتی باورنکردنی، مهاجم لهستانی بایرن را تعقیب می‌کند. لوا در این فصل، طی ۲۳ بازی موفق به زدن ۲۵ گل شده است. این در حالی است که ورنر در ۲۵ بازی، ۲۱ گل زده. البته ورنر تنها هشت دقیقه بیشتر از لوا بازی کرده است و از این نظر، دو بازیکن با هم فاصله چندانی ندارند.

شگفتی محض

درست است که چهار تیم در بالای جدول رقابت‌ها به سختی در حال رقابت کردن و جنگیدن برای کسب عنوان قهرمانی هستند، اما تیم‌های دیگری نیز آتش رقابت‌ها را برافروخته‌تر می‌کنند. دو تیم برلین یعنی یونیون و هرتا، از جذاب ترین تیم‌های این فصل بوندسلیگا هستند که تماشای بازیشان خالی از لطف نیست. اگرچه این دو تیم در میانه‌های جدول هستند، اما بازی‌های جذابی به نمایش گذاشته‌اند و حتی یونیون در دور رفت موفق به شکست دورتموند نیز شد.

پیش به سوی سقوط

پادربورن و وردربرمن دو تیم نگون بخت این فصل به شمار می‌روند. این دو تیم به ترتیب با امتیازها ۱۶ و ۱۸ در قعر جدول جا خوش کرده‌اند و بعید است که آنجا را رها کنند. البته فورتونا دوسلدورف هم وضعیت خوبی ندارد و خطر سقوط را تا حد زیادی احساس می‌کند.

کد خبر 423892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.