۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
آغاز پرداخت وام کرونا از اوایل خرداد

مدیرکل سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار از ثبت نام دریافت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا خبر داد.

به گزارش ایمنا، "علاالدین ازوجی" به فعالیت سامانه "کارا" در خصوص ارائه تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا اشاره کرد و گفت: مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان به مشاغل آسیب دیده از کرونا تخصیص یافته است و تاکنون ۱۸ هزار کارفرما و فعالان اقتصادی برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار با بیان اینکه ثبت نام در سامانه "کارا" از روز چهارشنبه آغاز شده است، افزود: محدودیتی برای دریافت این تسهیلات وجود ندارد.

او گفت: کسانی که از پنج شنبه گذشته تاکنون پیامک دریافت نکرده‌اند دلیلی برای مشمول نبودن نخواهد بود؛ اطلاعات دریافتی از دستگاه‌های اجرایی تا هفته آینده تکمیل می‌شود.

ازوجی گفت: ۱۳ عنوان شغل و فعالیت اقتصادی در سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir بارگذاری شده است و همه صاحبان این مشاغل و زیر مجموعه‌های آن می‌توانند برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند.

مدیرکل سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار گفت: نزدیک به ۳ میلیون شاغل بیمه شده در بیش از یک میلیون واحد اقتصادی آسیب دیده مشغول به کار بوده‌اند که در صورت تأیید اطلاعات و استمرار اشتغال، به ازای هر نفر بیمه شده ۱۲ میلیون تومان وام پرداخت خواهد شد. در واحدهایی که به اجبار تعطیل شده باشند این رقم ۱۶ میلیون تومان خواهد بود.

او به دو اصل اساسی برای پرداخت وام به بنگاه‌هایی که از کرونا خسارت دیده‌اند اشاره کرد و گفت: نیروی کار کارگاه‌های اقتصادی نباید اخراج شده باشند و بیمه بوده باشند.

ازوجی زمان پرداخت‌های حمایتی را از اوایل خرداد اعلام کرد و گفت: زمان بازپرداخت آن از اوایل مهرماه آغاز می‌شود و دو سال طول خواهد کشید.

منبع: تسنیم

کد خبر 423882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.