۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹
اجرای طرح "حافظان شهر من" در شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: طرح حافظان شهر من با هدف پیشگیری و مقابله با آتش سوزی باغات و منابع طبیعی توسط سازمان آتش نشانی شیراز آغاز می‌شود.

محمدهادی قانع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه امروزه پدیده آتش‌سوزی در عرصه‌های مراتع بخش وسیعی از فضای سبز را مورد تهدید قرار داده است اظهار کرد: این پدیده سالانه هزاران هکتار از درختان، درختچه‌ها و گیاهان را از بین می‌برد، آتش یکی از مهم‌ترین تهدیدها برای محیط زیست و منابع طبیعی در سرتاسر جهان است.

وی ادامه داد: اتخاذ راهکارهایی برای مدیریت آتش به منظور کنترل و کاهش خسارات ناشی از آن ضروری است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: با توجه به بارش‌های مناسب نزولات جوی در فصل بهار و اردیبهشت ماه سال جاری پوشش گیاهی مراتع و کوهستان ها به نحو چشمگیری رشد و افزایش یافته است که با گرم شدن هوا و خشک شدن پوشش گیاهی هر لحظه امکان وقوع آتش سوزی در مراتع، کوهستان ها و فضای سبز وجود دارد و لازم است برای مقابله با آتش سوزی در آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

قانع از اجرای طرح جامع "حافظان شهر من" در این شهر خبر داد و افزود: این طرح که از یکم خردادماه تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری در محدوده عملیاتی باغات، مراتع، فضای سبز شهر شیراز انجام خواهد شد، شش محور پیش آگاهی، آموزش، پیشگیری، کشف، اطفای حریق و عملیات پس از اطفا حریق دارد.

وی تصریح کرد: در مرحله اول طرح که شامل پیش‌بینی و پیش آگاهی است کارشناسان پیشگیری و پرسنل عملیاتی حاضر در ایستگاه‌ها از کلیه مناطق و محدوده عملیاتی خود بازدید کرده و نقاط پر حادثه را شناسایی خواهند کرد، در مرحله بعدی طرح که شامل آموزش است، مربیان توانمند آموزش‌های لازم را به پرسنل سازمان‌های مرتبط مانند منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان جهاد کشاورزی، محیط زیست و هر کدام از سازمان‌ها و نهادهایی که متقاضی آموزش باشند ارائه و در بخش وسیع‌تر، آموزش‌های شهروندی از طریق شبکه‌های مجازی، تهیه کلیپ، پوسترها و بروشورهای مورد نیاز را در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

آغاز طرح "حافظان شهر من" در شیراز گفت: بعدی طرح انجام اقدامات پیشگیرانه است، یکی از مواردی که با جدیت پیگیر آن هستیم فراگیر شدن نرم افزار جامع سازمان آتش نشانی است که قابلیت نصب بر روی سیستم عامل‌های اندروید را دارد و شهروندان می‌توانند از طریق آن نا ایمنی‌های موجود در نقاط مختلف شهر را به ما گزارش دهند.

کد خبر 423852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.