احتمال تشدید محدودیت‌ها در آرامستان‌های اصفهان

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط افراد مراجعه کننده به آرامستان‌های شهر برای زیارت اهل قبور و انجام مناسک خاکسپاری اموات، گفت: در صورت رعایت نشدن این موارد از سوی شهروندان، این سازمان ناچار به اعمال محدودیت‌های بیشتری می‌شود.

احمدرضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت علی (ع) و گرامیداشت شب‌های پُر منزلت قدر، اظهار کرد: با توجه به تأکیدات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، رعایت پروتکل و دستور العمل‌های بهداشتی در زمان مراجعه شهروندان برای انجام مناسک خاک‌سپاری و زیارت اهل قبور در ایام هفته به ویژه روزهای پنج شنبه و جمعه ضروری است.

وی افزود: شهروندان برای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا علاوه بر توجه به اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی با رعایت برخی موارد برای زیارت اهل قبور و انجام مناسک خاکسپاری اموات به آرامستان باغ رضوان و سایر آرامستان‌ها مراجعه داشته باشند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهروندان باید از هرگونه تجمع و ازدحام بویژه در محیط‌های سربسته جداً خودداری کنند، تصریح کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسم‌ها و تجمعات الزامی است.

مرادی ادامه داد: برگزاری مراسم‌ها و حضور افراد در محوطه آرامستان و همچنین زیارت اهل قبور باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

وی با بیان اینکه شهروندان باید حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند، تاکید کرد: توزیع هرگونه مواد خوردنی و آشامیدنی در قالب پذیرایی، خیرات و نذورات ممنوع است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان تصریح کرد: برگزاری مراسم‌های ترحیم، هفتم و چهلمین روز درگذشت صرفاً برای تعدادی محدود از بستگان و با رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی امکان‌پذیر خواهد بود.

مرادی گفت: به جهت پیشگیری از ازدحام و تجمع زیاد افراد توصیه می‌گردد مراسم‌های ترحیم، هفتمین و چهلمین روز ترجیحاً در طول ایام هفته برگزار و به روزهای پنج شنبه و جمعه موکول نشود.

وی افزود: در صورت رعایت نشدن موارد فوق از سوی شهروندان، سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان ناچار به اعمال محدودیت‌های بیشتری خواهد بود.

کد خبر 423838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.