۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
زنده شدن یک مرد ۵۸ روز بعد از مرگ

مرگ دلخراش مرد ۶۷ ساله قزوینی در آسانسور، دستگیری یک کلاهبردار در بروجرد، ضرب و شتم مالک یک دامداری در کرج، دستگیری شکارچی قوچ وحشی در ازنا، انهدام باند سارقان مغازه در چابهار و دستگیری متخلفان صید غیرمجاز ماهی در درگز، عناوین مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در این بسته خبری حوادث مطالعه می‌کنید

به گزارش خبرنگار ایمنا، جوانی در برنامه تلویزیونی جریان زنده شدنش را پس از ۵۸ روز در کما بودن و به نوعی، دوباره به دنیا برگشتن را تعریف کرد:

در تاریخ ۳۰ فروردین ماه سال ۹۴ این مرد با پدرش مشاجره می‌کند و از عصبانیت در را می‌کوبد و سوار بر موتور به خانه دوستش می‌رود. در راه برگشت گویا سر خروجی هنگام دیگر چیزی نمی فهمد تا ۵۸ روز بعد. او در گفته‌هایش اظهار کرد: اگر شما از کسانی که در کما بوده‌اند بپرسید می‌گویند از جایی تاریک با سرعت عبور می‌کنند.

این مرد انسان نمازخوانی نبود ولی به اهل بیت (ع) اعتقاد داشت. به گفته خودش در آن تونل وقتی به نماز فکر می‌کرد همه جا روشن می‌شد. یک بار از بالا نگاه کرد که دید خودش روی تخت بود و پزشک‌ها دور تخت جمع شده بودند و دامادشان با دوستش پایین تخت در حال گریه بودند و او فقط نگاه می‌کرد.

یک بار دیگر هم از بالای تخت خودش را دید که با خداوند در حال صحبت بود و با تعجب از او پرسید: مگر من مرده ام؟ بگذار برگردم به دنیا و زندگی تا گناهان گذشته ام را جبران کنم. ناگهان صدایی را می‌شنود که خطاب به او می‌گفت: آن عذاب بددهنی ات است و....

همان صدا گفت از عمویت ابوالفضل زیاد یاد کن. او شفاعت تو را کرده است.

بعد از ۵۸ روز در حدی به هوش آمد که صدایی را شنید که اعلام کرد: تخت شماره هفت به هوش آمده است.

طبق گفته‌هایش حتی یک بار هم پدرش را برای خبر مرگش آماده کرده بود. درباره اهدای عضو سخن گفت که همه نزدیکان به گریه افتادند.

او وقتی اشک و تعجب سوپروایزر بیمارستان را دید به او گفت که من حالم خوب است و زنده‌ام. شما چرا ناراحتید؟ که در جواب شنید: تو نمی‌دانی. کسانی که مانند تو تصادف می‌کنند و سطح هوشیاری شأن پایین می‌آید دیگر برنمی گردند یا اگر هم زنده بماند نمی‌توانند حرف بزنند یا راه بروند.

مرگ دلخراش مرد ۶۷ ساله قزوینی در آسانسور

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین از مرگ مرد ۶۷ ساله در داخل کابین آسانسور خبر داد.

سرهنگ بیژن خدایی اظهار کرد: روز گذشته در پی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع حادثه منجر به فوت در محدوده "پونک" قزوین، مأموران کلانتری "جانبازان "به همراه گروه‌های امدادی سریعاً به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: پس از حضور مأموران در محل و بررسی‌های اولیه مشخص شد، فردی ۶۷ ساله که در حال سیمان کاری اتاقک آسانسور بوده، با حرکت کابین به سمت بالا؛ به علل نامعلومی بین کابین و سقف قرار گرفته که متأسفانه به علت شدت فشار و ضربات وارده بر سر جان باخته است.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین با اشاره به اینکه فرد فوت شده توسط عوامل آتش نشانی از اتاقک آسانسور رها سازی شد، گفت: علت حادثه از سوی کارشناسان مرتبط در دست بررسی است.

سرهنگ خدایی با بیان اینکه تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد: قبل از شروع کار جوانب احتیاط و نکات ایمنی را رعایت کنند.

دستگیری یک کلاهبردار در بروجرد

فرمانده انتظامی استان از دستگیری فردی که به بهانه خرید و فروش زمین از شهروندان به مبلغ ۱۳ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سردار حاجی محمد مهدیان نسب اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان بروجرد در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک نفر با روش‌های متقلبانه جهت خرید و تحویل زمین به شهروندان مبالغ زیادی را از آنان دریافت کرده و هیچ اقدامی در راستای تحویل زمین انجام نداده است، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شکایت ۶ تن از شکات و تحقیقات میدانی انجام شده توسط پلیس شهرستان و همکاری مأموران انتظامی بخش اشترینان مشخص شد، متهم فردی کلاهبردار بوده و با شگردهای متقلبانه مبلغ ۱۳ میلیارد ریال از شهروندان به نفع خود تصاحب کرده است که در یک عملیات ضربتی دستگیر و به جرم خود معترف شد.

فرمانده انتظامی لرستان در پایان گفت: متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح معرفی شد.

ضرب و شتم مالک یک دامداری در کرج

فرمانده انتظامی شهرستان کرج از انهدام باند سارقان مسلح احشام و کشف ۳۱ رأس گوسفند سرقت شده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد معظمی گودرزی پیش از ظهر پنج شنبه در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر سرقت احشام از یک دامداری در منطقه «مهرشهر» شهرستان کرج، بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی کلانتری ۲۲ مهرشهر قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات مقدماتی مشخص شد که سارقان به زور وارد دامداری شده و پس از درگیری و ضرب و شتم مالک دامداری، تعداد ۳۱ رأس گوسفند را با ۲ دستگاه خودروی سواری به سرقت برده و متواری شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج اضافه کرد: مأموران انتظامی با انجام تحقیقات گسترده پلیسی و بکارگیری شیوه‌های تخصصی موفق به شناسایی دو نفر از سارقان شده و با هماهنگی مقام قضائی طی عملیات غافلگیرانه متهمان را در یک کارگاه تولید ذغال در منطقه «کمالشهر» دستگیر کردند.

سرهنگ معظمی گودرزی گفت: متهمان در مواجهه با مستندات موجود به سرقت احشام با همدستی دو نفر دیگر اعتراف کردند که با تلاش و پیگیری‌های مأموران همدستان آنها نیز در عملیات‌هایی جداگانه دستگیر شدند.

وی در ادامه افزود: مأموران پس از بازرسی از این کارگاه، تعداد ۱۸ رأس گوسفند، مقدار ۳۱ گرم مواد مخدر از نوع هروئین و پنج گرم شیشه کشف کردند و دو دستگاه خودرو سواری پراید و پژو ۴۰۵ نیز توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج با تاکید بر لزوم توجه صاحبان املاک خصوصی به ویژه مالکان دامداری، به توصیه‌های پلیس، گفت: علیرغم تأکیدات پلیس در استفاده از تجهیزات ایمنی و مجهز نمودن اماکن به دوربین‌های مداربسته، متأسفانه در برخی از موارد این موضوع جدی گرفته نشده که منجر به افزایش جرم از جمله سرقت در این اماکن می‌شود.

دستگیری شکارچی قوچ وحشی در ازنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: شکارچی غیر مجاز یک رأس قوچ وحشی در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا دستگیر شد.

مهرداد فتحی بیرانوند با اعلام این خبر افزود: یک نفر شکارچی غیر مجاز که اقدام به شکار یک رأس قوچ وحشی در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا کرده بود، با تلاش محیط بانان و همکاری نیروهای بسیج روستایی دستگیر شد.

وی اظهار کرد: پرونده این متخلف پس از بازجویی مقدماتی، برای سیر مراحل قضائی به دادگستری ارجاع و ادوات شکار کشف شده از وی شامل اسلحه، فشنگ و دوربین شکاری طبق ماده ۱۴ قانون شکار و صید تا صدور رأی قطعی به صورت امانی نزد این اداره باقی می‌مانند.

انهدام باند سارقان مغازه در چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان چابهار، اعضای باند ۳ نفره سارقان مغازه، با ۴ فقره سرقت به دام افتادند.

حیدرعلی کیخایی مقدم امروز اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت مغازه در سطح شهر چابهار، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با حضور در صحنه‌های سرقت و جمع آوری سرنخ‌های موجود، به فردی سابقه دار مظنون و او را به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.

سرهنگ کیخای مقدم تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده با کنترل نامحسوس متهم و جمع آوری ادله و مستندات کافی و حصول اطمینان از سارق بودن این فرد، با هماهنگی قضائی او را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه در منزلش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار بیان کرد: این مجرم سابقه دار پس از انتقال به پلیس آگاهی، در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی شد اما در ادامه تحقیقات در مواجهه با ادله و مستندات پلیس، به ۴ فقره سرقت مغازه با همدستی ۲ تن از دوستان خود اعتراف کرد.

وی با اشاره به کشف بیش از ۴۰۰ میلون ریال اموال مسروقه در مخفیگاه سارق عنوان کرد: در ادامه، طی عملیات‌هایی مجزا ۲ همدست دیگر این سارق نیز دستگیر شدند.

سعادتی خاطرنشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی به کسبه و مغازه داران توصیه کرد: برای پیشگیری از سرقت‌های مغازه و ناکام گذاشتن سارقان ضمن نصب درب‌های ایمن ضد سرقت برای مغازه خود و استفاده از قفل‌های کتابی استاندارد، حتماً نسبت به تجهیز محل کسب خود، به دوربین‌های مداربسته اقدام کنند.

دستگیری متخلفان صید غیرمجاز ماهی در درگز

مأموران یگان حفاظت پارک ملی تندوره حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی موفق به دستگیری دو نفر متخلف صید غیرمجاز ماهی شدند.

رئیس پارک ملی تندوره اظهار داشت: از این متخلفان تعداد ۶ عدد لنسر ماهیگیری دستگیری متخلفان صید غیرمجاز ماهی در درگز و ۲ قطعه ماهی کشف و ضبط شد.

حسین اصلاحی افزود: این متهمان مبلغ ۴۰۰ هزار ریال بابت خسارت وارده به حساب جرایم محیط زیست واریز کردند و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 423827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.