آغاز مرمت سقف مجموعه آقا بزرگ در کاشان

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان از آغاز مرمت سقف کتابخانه مسجد و مدرسه آقا بزرگ این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان، مهران سرمدیان گفت: با توجه به بارندگی‌های کم سابقه اخیر در منطقه کاشان و کثرت آثار تاریخی این شهرستان، شاهد تخریب‌های موضعی در چندین بنا به دلیل این بارش‌ها بودیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان افزود: یکی از این آسیب‌ها که شامل بخش کمی از سقف کتابخانه مسجد و مدرسه آقا بزرگ بود، به دلیل فرسودگی و گرفتگی ناودان سقف اتفاق افتاد، که بلافاصله بعد از اطلاع کارشناسان این اداره از این موضوع، میزان خسارت بررسی و با پیگیری این اداره، اداره اوقاف و امور خیریه و همچنین تولیت مسجد و مدرسه آقا بزرگ، عملیات مرمت در اولین روز بعد از تخریب با نظارت معاونت میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان و با همکاری تولیت مسجد آغاز شد.

مسجد و مدرسه آقا بزرگ از شاهکارهای معماری اسلامی ایران است که به شماره ۳۸۲ و در تاریخ ۱۱/‏۰۹/‏۱۳۳۰‬ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کد خبر 423812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.