۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
افزایش نرخ کرایه تاکسی در ساری

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری گفت: افزایش کرایه‌ها به منظور آگاهی مردم از نرخ‌های جدید، کرایه‌های مصوب در مسیرهای مختلف شهر با نصب برچسب بر شیشه تاکسی‌های خطی اطلاع رسانی می‌شود.

به گزارش ایمنا، سیدسعید حسینی با اشاره به افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال جاری، اظهار کرد: در سه سال اخیر هیچ گونه افزایش نرخ کرایه تاکسی در ساری اعمال نشد، این در حالی است که بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر باید هر سال ۱۵ تا ۲۰ درصد به نرخ کرایه افزوده شود.

وی با بیان اینکه نرخ‌های جدید کرایه تاکسی در این شهر بس از افزایش به شهروندان و رانندگان ابلاغ می‌شود، تصریح کرد: افزایش کرایه‌ها به منظور آگاهی مردم از نرخ‌های جدید، کرایه‌های مصوب در مسیرهای مختلف شهر با نصب برچسب بر شیشه تاکسی‌های خطی اطلاع رسانی می‌شود.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری افزود: یکی از برنامه‌های در دست اجرای این سازمان در سال‌جاری، جمع آوری دفترچه‌های کاغذی و صدور کارت‌های الکترونیکی است تا آمار و ارقام درستی و دقیقی از تعداد خودروهای فعال و رانندگان در اختیار داشته باشیم.

حسینی از نصب دستگاه خودپرداز صدور آنلاین مرخصی، ویژه رانندگان تاکسی درون شهری توسط این سازمان خبر داد و گفت: استفاده از این دستگاه باعث افزایش سرعت در خدمات‌رسانی به تاکسیرانان می‌شود و همه رانندگان تاکسی در هر ساعت از شبانه روز با مراجعه به دستگاه خودپرداز می‌توانند نسبت به دریافت مرخصی و برگه خروج اقدام کنند.

وی به تمایل شهروندان برای تبادل الکترونیکی وجه در ناوگان‌های شهری اشاره کرد و گفت: سازمان حمل و نقل عمومی در سال‌های گذشته اقدام به راه اندازی کارت شهروندی و دریافت وجه به صورت الکترونیکی کرده است؛ اما این اقدام به خوبی اجرایی نشد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری با اشاره به موفقیت آمیز نبودن این طرح، خاطرنشان کرد: دستگاه تبادل وجه الکترونیکی روی تمامی تاکسی‌های درون شهری مرکز استان نصب شده بود، اما شرکتی که اقدام به نصب این دستگاه کرده است بنا بود مشکلات استفاده از این دستگاه را که از سوی رانندگان مطرح شده بود، مرتفع کند که با عدم رفع مشکل، استفاده از آن نیز متوقف شده است.

حسینی یکی از مشکلات استفاده از این سیستم را آنلاین نبودن دریافت وجوه برای رانندگان برشمرد و افزود: پس از پرداخت کرایه توسط مسافر بوسیله این دستگاه، بعد از گذشت ۲۴ ساعت وجه به حساب رانندگان واریز می‌شد و به این دلیل خود رانندگان نیز تمایلی به استفاده از این دستگاه نشان نمی‌دادند؛ از سوی دیگر، دستگاه نصب شده تنها برای یکی از بانک‌ها طراحی شده بود و پاسخگوی سایر کارت‌های بانکی نبود.

کد خبر 423803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.