شهر در مسیر هوشمندسازی/تزریق ۷۵ اتوبوس تازه نفس به ناوگان حمل و نقل

شهردار اصفهان با بیان اینکه پارک سوار مجاور پایانه صفه احداث شده است، گفت: تعداد ۷۵ اتوبوس با تمام تجهیزات خریداری شده و آماده خدمت رسانی به شهروندان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز_ پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۹۹_ در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع)، با اشاره به شرایط سخت به وجود آمده بر اثر شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ مشکلات زیادی برای مدیریت شهری و تمام حوزه‌های اقتصادی در کشور و جهان ایجاد کرده که امیدواریم همه جهانیان هر چه زودتر از این مشکل رهایی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه هفته گذشته به مناسبت روز جهانی پرستار تابلوی نقاشی آبرنگ با موضوع «ایثار پرستاران» اثر هنرمند «استاد احمد مطیع» رونمایی شد، تصریح کرد: نسخه‌هایی از این تابلو به بیمارستان‌های مرجع بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ اهدا و نسخه اصلی نیز به وزیر بهداشت اهدا می‌شود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: این اقدام برای قدردانی از زحمات پرستاران و کادر درمانی بود که در این مدت در خط مقدم نبرد، راهی سخت را آغاز کردند، البته هر چه زمان پیش می‌رود تجربیات خوبی را به دست می‌آورند که امیدواریم هر چه زودتر بر این ویروس غلبه کنیم.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا ابتدا در کشور چین شیوع پیدا کرد، گفت: با شیوع این ویروس، پیامی به شهردار شیان چین (خواهرخوانده چینی اصفهان) ارسال و ابراز همدردی کردیم که آنها نیز در پاسخ درخواست کمک کردند، از این رو در یک برنامه تلویزیونی از مردم درخواست ارسال کمک شد، اما در حالی که مقدمات ارسال کمک‌های مردمی فراهم می‌شد، ویروس در شهر اصفهان نیز شیوع یافت از این رو شهردار شیان چین نامه‌ای فرستاده و برای ارسال کمک اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: از شهرهای شیان و گوانگ جو هدایایی برای اصفهان ارسال شد که توسط شهرداری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت و این اقدام نتیجه دیپلماسی شهری و ارتباط منطقی و انسان دوستانه درست بود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: محموله‌های کمکی ارسال شده شامل ماسک، لباس محافظ، اسپری ضد عفونی کننده، عینک محافظ بود، البته شاید به لحاظ ریالی ارزش چندانی نداشته باشد، اما ارتباط انسان دوستانه و ابراز همدردی از نقاط مختلف جهان با شهروندان اصفهان بسیار خوب است.

روابط گسترده با خواهرخوانده‌ها

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهر اصفهان با ۱۳ شهر جهان خواهرخواندگی دارد، افزود: در شرایط همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ با ۱۳ خواهرخوانده شهر مکاتباتی شده و پاسخ‌های خوبی دریافت کردیم که این موارد می‌تواند روابط بین شهرها و شهروندان آنها را بهتر از گذشته کرده و علاوه بر معرفی فرهنگ مردم ایران و اصفهان، گردشگری را توسعه دهد.

نوروزی گفت: با شبکه‌های جهانی که اصفهان در آنها عضویت دارد نیز مکاتباتی شده که امیدواریم از دانش آنها بهره‌مند و همه از تجربیات شهرداری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه دیپلماسی شهری، مقدمات لازم را وزارت کشور فراهم کرده و لایحه‌ای آماده شده تا حیدرآباد هند خواهرخوانده جدید اصفهان شود، اظهار کرد: برای خواهرخوانده شدن شهر کراکوف لهستان نیز پیگیری شده است.

شهرداری در مسیر هوشمندسازی شهر

شهردار اصفهان ادامه داد: شهرداری در حال پیوستن به سه شبکه شهر در عرصه بین‌المللی و شهرهای هوشمند است. دنبال ایجاد شهر و شهرداری هوشمند هستیم و تلاش می‌کنیم تعداد نیروهای انسانی به حداقل برسد و سیستم نقش حداکثری را ایفا کند.

وی با بیان اینکه شهرداری در توسعه پایدار شهری به شبکه شهرهای جهانی می‌پیوندد، گفت: شهرداری در حال پیوستن به شبکه شهرهای یادگیرنده است که امیدواریم تجربیات خود را درباره مقابله با شیوع ویروس کرونا در شبکه شهرهای مترو پلیس ثبت کنیم.

نوروزی گفت: اخیراً بسته‌های فرهنگی شامل ماسک‌هایی با نماد و برگرفته از هنر قلمکاری اصفهان برای شهرهای خواهر خوانده ارسال شده تا انتقال فرهنگ و دستاوردهای هنر شهر انجام شود که این اقدام پیام‌آور همدلی است.

رفع مشکلات مربوط به کانال جی شیر

وی در خصوص ساماندهی محور کانال جی شیر حدفاصل محدوده دو شهرداری چهار و ۱۵، اظهار کرد: ضلع شرقی کانال جی شیر در محدوده منطقه چهار شهرداری قرار دارد. زمانی که هنوز خوراسگان به اصفهان الحاق نشده بود، ضلع غربی کانال جی شیر در محدوده شهری خوراسگان قرار داشت و پس از الحاق با توجه به اینکه در محدوده شهری قرار داشت تمام خدمات نیز ارائه شد، اما ضلع شرقی کانال جی شیر در حریم شهر واقع شده، از این رو برای حریم‌ها طرح تفصیلی بدنه ترافیکی و اقداماتی که باید برای شهرسازی انجام شود، مشخص نیست و پیش بینی نشده است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: منطقه چهار شهرداری باید متناسب آنچه در حوزه وظایف تعریف شده، اقدامات لازم را در ضلع شرقی کانال جی شیر انجام دهد، البته نقش شهرداری اعمال مدیریت به تمام معنا نیست بلکه باید مسائل آن رفع شود.

نوروزی گفت: بخشی از کانال جی شیر در حریم شهر قرار گرفته و در اختیار سازمان آب منطقه‌ای است که باید روی تعیین حریم‌ها توافق‌هایی بشود.

وی یکی از دغدغه‌های مهم را رفع مشکلات مربوط به کانال جی شیر عنوان کرد و افزود: باید در ارتباط با مسائل حریم کانال جی شیر با سازمان آب منطقه‌ای مذاکراتی انجام داد تا با ایجاد شرایط تسهیل بخشی مشکلات رفع شود.

شهردار اصفهان با اشاره به روند رفع مشکلات میدان پینارت، خاطرنشان کرد: مشکلات این میدان با اعمال مواد ۸ و ۹ قانون رفع شد.

نظارت شهرداری بر انجام حفاری‌ها در بازار «نیم‌آورد»

وی در خصوص حفاری انجام شده در بازار «نیم‌آورد»، گفت: حفاری برای کانال آب، گاز، برق توسط دستگاه‌های متولی انجام می‌شود و دستگاه خدمات رسان باید با دریافت مجوز نسبت به حفاری اقدام و ظرف مدت ۱۰ روز حفاری را پایان داده و ترمیم محل را انجام دهد؛ البته شهرداری بر حفاری‌ها نظارت دارد.

نوروزی با تاکید بر اینکه حفاری‌ها توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان برای انجام خدمات نباید ملال‌آور و باعث اذیت و آزار مردم و کسبه باشد، گفت: مدیر منطقه سه موظف به بازدید از بازار نیم‌آورد است و باید گزارش مربوطه را ارائه کند.

تعیین تکلیف خیابان شهید اسماعیلی مارچین

وی در ارتباط با تعیین تکلیف خیابان شهید اسماعیلی مارچین و اتصال خیابان شهید مظاهر مزروعی به میدان نوبهار در محدوده منطقه هشت، تصریح کرد: منطقه محروم مارچین استحقاق دریافت خدمات زیادی دارد، از این رو در سه سال اخیر تمرکز بر این مناطق داشتیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: خیابان شهید اسماعیلی یک خیابان اصلی نیست بلکه دسترسی محلی دارای بافتی فرسوده بوده که آزادسازی آن اقدامی تدریجی است.

وی گفت: خیابان شهید مظاهر مزروعی نیز مشکل مشابه خیابان شهید اسماعیلی دارد زیرا آزادسازی آن تدریجی بوده و در صورت مراجعه شهروندان برای دریافت پروانه و بازسازی، انجام می‌شود.

نوروزی با اشاره به آزادسازی ادامه خیابان شهریار جنوبی، اظهار کرد: بخشی از آزادسازی ادامه خیابان شهریار جنوبی انجام شده و اعتبار مورد نیاز برای آزادسازی در بودجه امسال در نظر گرفته شده که امیدواریم امسال مسائل مربوط به خیابان شهریار جنوبی رفع شود.

شهردار اصفهان گفت: ادامه خیابان آیت الله صادقی و محله پرتمان مشکلات مالکیتی، وقفی و قولنامه‌ای دارد.

احداث کندرو در خیابان بعثت

وی با اشاره به نبود مسیر پیاده‌رو در دو کیلومتر اول خیابان بعثت حدفاصل اتوبان چمران تا میدان تاکسیرانی، تصریح کرد: خیابان بعثت با عرض ۶۵ متر در محدوده منطقه ۱۴ قرار گرفته و دو کندرو در دو طرف نیاز دارد، از فلاطوری تا ابوریحان با توجه به تردد زیاد شهروندان بیشتر مورد نیاز است که امیدواریم با انجام این اقدامات، فاصله این نقطه از شهر به لحاظ پیشرفت با مرکز شهر روز به روز کمتر شود.

نوروزی با بیان اینکه برنامه بهره‌برداری از پروژه ادامه جاده فرزانگان تا پل آفتاب در اتوبان شهید اردستانی به طول شش و نیم کیلومتر، به دلیل شرایط ناشی از همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ برای افتتاح پروژه عظیم جاده فرزانگان آئین برگزار نشد، خاطرنشان کرد: از زمان افتتاح این پروژه تاکنون از بسیاری تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن جلوگیری شده است.

انقلاب عمرانی در منطقه ۱۴

وی با تاکید بر اینکه در دو سال گذشته انقلاب عمرانی بزرگی در منطقه ۱۴ شهرداری اتفاق افتاده و پروژه‌های مهمی اجرا شده است، گفت: در حال حاضر چهار ورزشگاه مدرن در چهار محله محروم منطقه ۱۴ در حال احداث است که دو ورزشگاه آن توسط شهرداری احداث شده و آماده بهره‌برداری است، یک ورزشگاه با مشارکت سازمان ورزش احداث شده و آماده افتتاح است و چهارمین ورزشگاه نیز با همکاری بسیج در حال احداث است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ایستگاه ۱۹ آتش نشانی شهر در منطقه ۱۴ در حال احداث است، خاطرنشان کرد: به زودی در محله سودان یک جاده دو کیلومتری را کلنگ‌زنی خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: طرح جامع برای دو صحرای سودان و باتان را پیگیری و مصوبه شهرسازی آن دریافت شده که منشأ تحول زیادی برای این منطقه خواهد بود.

افتتاح ورزشگاه در منطقه پنج همزمان با عید فطر

نوروزی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار بود از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال‌جاری هر هفته شاهد افتتاح یک پروژه باشیم چرا که در مناطق مختلف پروژه‌های زیادی آماده افتتاح است، اما این اقدام به دلیل شرایط ایجاد شده بر اثر شیوع ویروس کرونا محقق نشد.

وی ادامه داد: به مناسبت عید سعید فطر با حضور تعداد محدودی از شهروندان یک ورزشگاه را در منطقه پنج شهرداری اصفهان افتتاح خواهیم کرد.

۷۵ اتوبوس به چرخه ناوگان اضافه خواهد شد

شهردار اصفهان با بیان اینکه پارک سوار مجاور پایانه صفه احداث شده است، افزود: ۷۵ دستگاه اتوبوس شهری با تمام تجهیزات خریداری شده و آماده خدمت رسانی به شهروندان است.

وی تاکید کرد: ملاقات‌های مردمی در مناطق مختلف با بهبود شرایط برگزار می‌شود تا در مناطق به صورت مستقیم با مردم گفت و گو و مسائل آنها را در لحظه رفع کنیم.

کد خبر 423792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.