تسهیل در ارتباط صاحبان برند کارگاه های خانگی مشهد

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد گفت: صاحبان برند از طریق مجموعه‌های تسهیلگر با کارگاه‌های خانگی خرد در مشهد ارتباط پیدا می‌کنند و شبکه اقتصادی ارزشمندی شکل می‌گیرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، احمد نوروزی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در بحث بازآفرینی، توانمندسازی اقتصادی و ایجاد اشتغال ساکنان محلات هدف است، اظهار کرد: شورای پنجم شهر مشهد با اشراف بر اهمیت این موضوع و به منظور تحقق آن، نسبت به تشکیل کارگروه حمایت از مشاغل خرد و خانگی ذیل کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری و مشارکت‌ها اقدام کرد.

وی افزود: پس از انجام کارهای کارشناسی مختلف، طرح ارائه شده از سوی جهاد دانشگاهی به منظور حمایت و پشتیبانی از کسب‌وکارهای خرد و کوچک در محلات هدف بازآفرینی پذیرفته شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه حمایت مدیریت شهری و شهرداری از این فعالیت‌ها به هیچ عنوان مادی نیست، گفت: زنان سرپرست خانوار و تولیدکنندگان خانگی بواسطه این طرح، برای تولید یکسری از کالاهای خاص توسط گروه‌های توسعه‌گر اقتصادی آموزش می‌بینند و سپس با بازار فروش مرتبط می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: صاحبان برند از طریق این مجموعه‌های تسهیلگر با کارگاه‌های خانگی خرد ارتباط پیدا می‌کنند و شبکه اقتصادی ارزشمندی شکل می‌گیرد.

نوروزی با بیان اینکه این فعالیت‌ها به خوشه‌های مختلفی تقسیم شده‌اند و ارتباط خوبی با صاحبان برند نظیر پوشاک، چرم و بافته‌های داری شکل گرفته، گفت: این ارتباط موجب افزایش تقاضا برای محصولات و صنایع دستی تولیدی توسط زنان سرپرست خانوار و کارگاه‌های خانگی می‌شود؛ در عین حال، آموزش، تأمین مواد اولیه مرغوب بدون پرداخت وجه اولیه و با قیمت مناسب و نظارت‌های حین تولید نیز موجب ارتقا کیفیت محصولات، قیمت مناسب و ایجاد بازاری تضمین شده می‌گردد.

کد خبر 423779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.