هنر، اولین حرفه‌ای که در بحران‌ها به حاشیه می‌رود

یک نگارگر گفت: مسئولین باید تمهیداتی بیندیشند تا هنرمندان برای ادامه کار انگیزه داشته باشند و بتوانند بهتر فعالیت کنند.

رضا بدرالسما در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره فعالیت‌های مجاز هنری در روزهای شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: فعالیت‌های مرتبط با نگارگری، در فضای مجازی قبل از شیوع بیماری کرونا آغاز شده بود و از شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده می‌شد. فضای مجازی برای نشر آثار بسیار خوب است و آثار در این محیط بیشتر دیده می‌شوند.

وی افزود: برای نشر آثار در دنیای واقعی محدودیت‌های بسیاری وجود دارد، اما در فضای مجازی بدون محدودیت منتشر می‌شود.

این هنرمند نگارگر ادامه داد: در فضای مجازی به صورت جمعی فعالیت می‌کنیم و با استقبال خوبی روبرو شده‌ایم البته امیدواریم ویروس این بیماری هرچه سریع‌تر نابود شود چراکه مشکلات هنرمندان دوچندان شده و هنرمندی اولین شغلی است که در بحران‌ها به حاشیه می‌رود ضمن اینکه در چنین شرایطی مسئولیت هنرمند دوبرابر می‌شود.

بدرالسما تصریح کرد: مسئولین باید تمهیداتی بیندیشند تا هنرمندان برای ادامه کار انگیزه داشته باشند و بتوانند بهتر فعالیت کنند.

وی با اشاره به هدف خود از انتشار آثار در فضای مجازی گفت: هدف من از انتشار آثار در فضای مجازی اشاعه کردن آثار برای ترویج فرهنگ است.

این هنرمند نگارگر خاطرنشان کرد: اثری که از دل خلق شود حتی از صفحه نمایشگر نیز بر دل می‌نشیند، اما حس و حال نمایشگاه مجازی صد در صد نیست و در این وضعیت چاره‌ای وجود ندارد.

کد خبر 423764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.