لایحه درآمد پایدار، اختیارات شوراها را محدود می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: همواره شاهد هستیم مجلس با مصوبات خود سعی در محدودتر شدن اختیارات شوراها دارد بنابراین مصوبه اخیر درباره لایحه درآمد پایدار قطعا مورد رضایت شوراها نیست.

سیدعبدالرزاق موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تصویب لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پس از اصلاح مجدد در مجلس به پایان رسیده و شورای نگهبان باید درباره آن تصمیم گیری کند، اظهار کرد: شورای نگهبان پیشتر ایراد گرفته بود که برخی مفاد لایحه فوق در صلاحیت شوراها نبوده و وظایفی که در قالب این لایحه به شوراها واگذار شده در حد اختیارات این نهاد نیست.

وی افزود: به همین سبب مجلس بار دیگر اصلاحاتی بر لایحه انجام داد و لایحه حاضر را به تصویب رساند تا نظر شورای نگهبان جلب شود اما باید درنظر گرفت آنچه مجلس تصویب کرده آن چیزی نیست که مدنظر شوراها بود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با انتقاد از محدودیت‌هایی که برای شوراهای کشور اعمال می‌شود، تصریح کرد: همواره شاهد هستیم مجلس با مصوبات خود سعی در محدودتر شدن اختیارات شوراها دارد بنابراین مصوبه اخیر درباره لایحه درآمد پایدار قطعاً مورد رضایت شوراها نیست.

شکل و محتوای برنامه‌های هفته شیراز بهتر از سال‌های گذشته بود

وی همچنین با بیان اینکه تمام برنامه‌های هفته شیراز به طور مجازی برگزار شد، ادامه داد: در این برنامه‌ها به خوبی از بستر مجازی برای معرفی شیراز استفاده شد.

موسوی اضافه کرد: فارغ از شکل مجازی برگزاری این برنامه‌ها، در کیفیت و محتوا نیز بسیار بهتر از چند سال گذشته عمل شد و به نظر می‌آید بهترین امکان برای معرفی ظرفیت‌های شیراز فراهم شده بود.

وی با بیان اینکه در برگزاری برنامه‌ها از نظرات و انتقادها نیز استفاده شد، خاطرنشان کرد: اذعان داریم که آنچه عمل شد با آنچه شیراز استحقاق آن را دارد بسیار فاصله داشت و باید شیراز را به همگان به ویژه مسئولین شیرازی معرفی کرد چون بسیاری از ظرفیت فرهنگی شیراز برای اهالی این شهر نیز مغفول مانده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: با تشکیل دبیرخانه هفته فرهنگی شیراز می‌توان در سال‌های آینده شاهد بهبود برنامه‌های هفته فرهنگی بود بنابراین لازم است این امر در دستورکار قرار گیرد.

کد خبر 423763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.