۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
ثبات بیت کوین پس از ۴ روز افت قیمت

بیت کوین پس از چهار روز افت قیمت، از روند نزولی خود خارج شد و حوالی ۹ هزار دلار ثابت ماند.

به گزارش ایمنا به نقل از به نقل از کوین‌دسک، برترین رمزارز بازار از حیث ارزش و سرمایه روز گذشته حدود سه درصد افزایش قیمت داشت و این در حالی است که چهار روز پیش از آن را با افت قیمت سپری کرده بود؛ این طولانی‌ترین بازه افت قیمت در دو ماه گذشته برای بیت کوین محسوب می‌شود.

افزایش قیمت روز گذشته با درخواست مجدد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعمال نرخ بهره منفی تلاقی داشت. ترامپ در توئیتر نوشت: مادامی که سایر کشورها از نرخ بهره منفی بهره می‌برند، آمریکا هم باید این «هدیه» را بپذیرد.

بانک‌ها بر مبنای سیاست نرخ بهره منفی باید بابت نقدینگی مازاد خود (بیش از حد معمول) به بانک مرکزی سود پرداخت کنند. به ویژه بانک‌های تجاری با هدف مجبور کردن آنها به افزایش وام‌دهی به کسب و کارها و مشتریان، در صورت در اختیار داشتن سپرده مازاد جریمه خواهند شد.

با این حال، کشورهایی همچون ژاپن که از سال ۲۰۱۶ تاکنون از سیاست نرخ بهره منفی استفاده می‌کند، هنوز افزایش قابل توجهی را در رشد اقتصادی خود مشاهده نکرده و از تورم هدف خود فاصله زیادی دارد؛ چنین موضوعی در مورد اروپا نیز صدق می‌کند.

با این حال، ترامپ خواستار نرخ بهره منفی است. بسیاری از تحلیلگران بازار رمزارز معتقدند که سیاست‌های غیرمعمولی همچون نرخ بهره منفی یا خریداری دارایی در مقیاس کلان ذاتاً تورم‌زا و برای بیت‌کوین خوش‌یمن است؛ دارایی که عرضه آن محدود بوده و تولید آن به مرور زمان روند کاهشی دارد.

با این حال به نظر نمی‌رسد فدرال رزرو چنین سیاستی را اتخاذ کند و انتظار می‌رود «جروم پاول» رئیس این نهاد در جریان گفت‌وگوی اینترنتی امروز خود با مؤسسه اقتصاد بین الملل پترسون، امیدها را برای اتخاذ سیاست نرخ بهره منفی ناامید کند.

هرچند چنین اتفاقی محتمل به نظر نمی‌رسد اما در صورتی که پاول نشانه‌هایی از تمایل برای در نظر گرفتن نرخ بهره منفی بروز دهد، بیت کوین به طور بالقوه به بالای ۹ هزار دلار جهش خواهد کرد.

ضمن اینکه جهش به بالای ارتفاعات روز هالوینگ (روز گذشته ۱۲ ماه مه) یعنی ۹ هزار و ۱۸۳ دلار، تقاضای خرید قدرتمندتری را به همراه خواهد آورد و در نتیجه راه برای ورود به کانال ۱۰ هزار دلار باز خواهد شد.

منبع: ایبِنا

کد خبر 423732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.