۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
عکاسی در دنیای مجازی به چه شکل است

عکاسی مانند دیگر رشته‌های هنر درگیر تعطیلی اجباری است که با برگزاری کلاس های آنلاین این خلأ به گونه‌ای پر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عکاسی بیان احساسات با یک اثر هنری است که یک داستان را روایت می‌کند، حال به علت شیوع کرونا این هنر نیز مانند دیگر حوزه به بستر آنلاین ورود کرده و کلاس‌های مجازی و نمایشگاه‌های آنلاین برگزار می‌شود که این آموزش‌ها و نمایشگاه‌ها معایب و مزایایی دارد.

فرهاد ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در این باره اظهار کرد: مدتی است در فضای مجازی به صورت آنلاین کلاس‌های آموزشی خود را برگزار می‌کنم، زیرا در شرایطی که ویروس کرونا ایجاد کرده کسب درآمد و پرداخت هزینه‌ها سخت است و در واقع به جای برگزاری حضوری یک به یک کلاس‌ها به صورت آنلاین کلاس‌های جامع برگزار می‌کنم.

وی افزود: در دنیا به صورت اتفاقی همه چیز به سمت استفاده از بستر اینترنت و دنیای مجازی در حال حرکت است. این امر در هنر جوابگو و موفق بوده است، اما به هر حال امیدواریم شیوع بیماری کرونا هرچه سریع‌تر تمام شود.

این هنرمند عکاس ادامه داد: یکی از معایب آموزش آنلاین کاهش سرعت آموزش است و مبحثی که سریع باید انتقال یابد با دشواری انجام می‌شود. اگر در کلاس حضوری دو بار یک مبحث مطرح شود در کلاس مجازی چهار بار باید تکرار شود، زیرا هنرجو باید با تکرار دقیقاً همه چیز را حس کند.

ایرانی تصریح کرد: البته نباید این مزایا را نادیده گرفت که در این آموزش مرزی وجود ندارد و می‌توانی در هر کجا که قرار داری با سراسر دنیا ارتباط برقرار کنی.

وی خاطر نشان کرد: صد در صد از طریق صفحه نمایشگر حس و حال نمایشگاه حضوری منتقل نمی‌شود، اما چندسال است که نمایشگاه آنلاین آمریکا را دنبال می‌کنم‌. قطعاً آرزوی من دیدن این تابلوها از نزدیک است تا بتوانم حسشان کنم و هر چیزی که از نزدیک دیده شود حس بهتری به انسان منتقل می‌کند.

کد خبر 423719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.