در افزایش بودجه شهرداری اصفهان کمترین فشار مالی بر مردم تحمیل می‌شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سعی کرده‌ایم با افزایش تعداد پروژه‌های مشارکتی و حضور بیشتر سرمایه‌گذاران در شهر، افزایش نرخ بودجه کمترین فشار را بر مردم اصفهان تحمیل کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی‌نیا، شامگاه گذشته (چهارشنبه) در یک گفت‌وگوی آنلاین با بیان اینکه در سال جاری نسبت به سال گذشته صدور پروانه‌های ساختمانی در اصفهان ۳۸ درصد افزایش داشته، اظهار کرد: رونق ساخت‌وسازها در شهر نشان از امید به زندگی در میان مردم اصفهان دارد.

وی افزود: در زمانی که شورای پنجم فعالیت خود را آغاز کرد، بودجه شهرداری دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که در سال جاری این بودجه به شش هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده و شهروندان باید بدانند این بودجه برای ارائه خدمات و فعالیت‌های عمرانی در شهر هزینه می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه سعی کرده‌ایم با افزایش تعداد پروژه‌های مشارکتی و حضور بیشتر سرمایه‌گذاران در شهر، افزایش نرخ بودجه کمترین فشار را بر مردم اصفهان تحمیل کند، تصریح کرد: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از این بودجه‌ها اکنون در زیر زمین هزینه می‌شود تا شهری زیر زمین شهر ساخته شود؛ اکنون از دو طرف پروژه مترو فعال است درحالی که شاید روند اجرای این پروژه‌ها چون در دید نیست، برای شهروندان ملموس نباشد که باید اطلاع‌رسانی در این زمینه را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه شهید سلیمانی ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه خواهد برد، ادامه داد: ورود به اجرای پروژه رینگ چهارم شهر شجاعتی می‌خواست که توسط مدیریت شهری کنونی انجام شده تا هم معضلات ترافیکی حل شود هم در کاهش آلودگی هوا تأثیرگذار باشد.

هدف شورا، شهرداری عاری از بی‌اخلاقی است

شریعتی‌نیا با تاکید بر اینکه نباید هیچ‌گونه ابهامی در قانون باشد و اگر قوانین شفافیت لازم را داشته و زمان بندی و فرایندها در آن عملی شود، سو استفاده‌گرها در شهرداری مجالی نخواهند یافت، اضافه کرد: در راستای شفافیت بیشتر، سامانه مصوبات شورای شهر و پخش زنده جلسات علنی ان برای شهروندان قابل دسترسی است تا مردم بتوانند نحوه اجرای وظایف شورای شهر را رصد کرده و نسبت به آن انتقاد کنند.

وی ادامه داد: از میان وظایف شهرداری، ۲۶ وظیفه شهرداری‌های مناطق به‌طور مجازی و بدون حضور مردم در شهرداری انجام می‌شود؛ هشت خدمت مانند صدور پروانه و اقدامات مربوط به نقشه‌های ساختمانی نیز در مناطق شش، هفت و ۱۲ به‌طور مجازی آزمایشی درحال اجرا است تا اگر موفقیت آمیز بود در تمام مناطق اجرا شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شورای شهر شهرداری را ملزم کرده که متن لایحه بودجه را در معرض دید شهروندان قرار دهد، خاطرنشان کرد: زمان ملاقات‌های مردمی اعضای شورای شهر مشخص است و اگر شهروندان اطلاعاتی دارند که کسی در شهرداری سو استفاده می‌کند، می‌توانند با حضور در این ملاقات‌های مردمی آن را مطرح کنند تا به دور از آنکه پیش از قطعی شدن تخلف آبروی کسی ریخته شود با بررسی دقیق به تخلف‌ها رسیدگی کنیم.

وی یکی از اهداف شورای شهر را رساندن شهرداری به نهادی عاری از بی‌اخلاقی و سوء استفاده دانست و افزود: در جلسه اخیر تلفیق؛ شورای شهر در حضور شهردار اصفهان، مدیرکل بازرسی، حراست و امور حقوقی شهرداری بار دیگر بر تبیین فرآیندها تاکید کرد تا روند خدمت به مردم تسهیل شده و دست دلالان از بیت‌المال کوتاه شود.

شریعتی‌نیا با تاکید بر اینکه شهردار اصفهان اعلام کرده که برای مقابله با واسطه‌گرهایی که باعث قفل شدن روند ارائه خدمات به مردم می‌شوند، عزم جدی دارد، ادامه داد: از اکثریت پرسنل شهرداری که برای مردم خدمت می‌کنند دفاع می‌کنم اما اگر تعداد اندکی وجود دارند که از مناصب خود سوءاستفاده می‌کنند، باید با آن‌ها برخورد شود.

وی اظهار کرد: شهردار حق قانونی دارد که افراد مورد اعتماد خود را منصوب کند اما اگر فردی بود که شایستگی لازم را برای تصاحب این مناصب نداشت، قطعاً با آن برخورد می‌شود؛ اگر چنین امری وجود داشته باشد، برخوردها با رضایت شهردار اصفهان از خود ایشان آغاز خواهد شد تا فامیل سالاری جایگزین شایسته سالاری نشود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر در نصب و عزل نیروهای شهرداری دخیل نیستند و شهردار باید در این خصوص پاسخگو باشد اما اگر موردی باشد ایشان از اعضای شورا نظرخواهی می‌کند.

وی با اشاره به حواشی به وجود آمده درخصوص یکی از انتصابات در شهرداری، افزود: این انتصاب تنها در مرحله بررسی بود و هیچ انتصابی در شهرداری رخ نداد پس چرا باید به شایعات توسط رسانه‌های رسمی دامن زده شود؟ انتظار داریم صدا و سیما متفاوت از کانال‌های شبکه‌های اجتماعی عمل کرده و شایعه‌ها را اینگونه منتشر نکند.

کد خبر 423712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.