بهره برداری از لندفیل پسماندهای عفونی و پزشکی کرج تا نیمه نخست سال

شهردار کرج گفت: لندفیل پسماندهای عفونی و پزشکی با وسعتی حدوداً دو هکتار در نیمه ابتدایی سال بهره برداری می‌شود.

علی‌اصغر کمالی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به افزایش تولید پسماند شهری و اثرات سوء بهداشتی، زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی ناشی از مدیریت نشدن برای دفع اصولی آن، اظهار کرد: نبود مدیریت و دفع اصولی پسماندها از مهمترین چالش‌های جامعه شهری به ویژه در کلانشهرها است.

وی افزود: کلانشهر کرج با تولید روزانه بیش از ۸۰۰ تن پسماند و پذیرش پسماندهای استان البرز در مرکز پردازش و دفع حلقه دره که روزانه بالغ بر ۱۵۰۰ تن است باید از مدیریت اصولی برخوردار شود.

شهردار کرج با بیان اینکه لازم است از روش‌ها و تکنولوژی‌های نوین در جهت کاهش حداکثری اثرات سوء ناشی از دفع این حجم از پسماند اقدام کنیم، تاکید کرد: مدیریت شهری کرج در راستای ساماندهی مرکز حلقه دره و بهبود زیر ساخت‌های سازمان پسماند اهتمام ویژه‌ای دارد.

وی گفت: بهبود وضعیت مرکز حلقه دره موجب بهره برداری از پروژه‌های متعددی در نیمه ابتدایی امسال می‌شود.

کمالی‌زاده از بهره برداری و تکمیل فاز اول لندفیل مهندسی بهداشتی با وسعتی بالغ بر هشت هکتار تا چند ماه آینده خبر داد و گفت: همچنین لندفیل پسماندهای عفونی و پزشکی با وسعتی حدوداً دو هکتار در نیمه ابتدایی سال بهره برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه فاز اول استحصال گاز مرکز دفن پسماند حلقه ذره به زودی تکمیل می‌شود، خاطرنشان کرد: عملیات بهسازی خطوط پردازش قدیم کارخانه کمپوست و احداث خط پردازش جدید ۲۵۰ تنی و افزایش ظرفیت پذیرش کارخانه به ۸۰۰ تن در روز در دستور کار مدیریت شهری است.

به گفته وی طراحی و عملیات احداث پروژه بازچرخانی مهندسی شیرابه مرکز حلقه دره به زودی انجام می‌شود.

شهردار کرج از احداث مرکز کارواش و گندزدایی خودروهای حمل پسماند و مجتمع خدماتی در مر کز دفع حلقه دره خبر داد و گفت: این پروژه به زودی تکمیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح این پروژه گامی بلند در جهت مدیریت اصولی پسماندها و افزایش شاخص‌های زیست محیطی کلانشهر کرج خواهد بود.

کد خبر 423706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.