تملک زمین بزرگترین مرکز آموزشی آتش‌نشانی‌های جنوب کشور در اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: زمین برای ایجاد بزرگترین مرکز آموزش بین‌المللی آتش‌نشانی‌های جنوب کشور در اصفهان تملک شد.

آتشپاد محسن گلابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پس از پیگیری‌ها در یکسال و نیم گذشته و نیاز اساسی سازمان آتش نشانی به یک مرکز آموزش، با توجه به اهتمام ویژه مدیریت شهری و تأکید شهردار اصفهان در جلسه شورای سازمان، پنج هکتار زمین در کمربندی شرق برای احداث بزرگترین مرکز آموزش بین‌المللی آتش نشانی‌های جنوب کشور در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: در محل یاد شده علاوه بر ایجاد مرکز آموزش، یک ایستگاه آتش نشانی بزرگ نیز احداث خواهد شد که می‌تواند در امدادرسانی سریع هنگام وقوع حوادث در بزرگراه شرق اصفهان، شهر رویاها، میدان میوه و تره بار، روشن‌شهر، سالن اجلاس، انرژی هسته‌ای اصفهان کمک کند و تأثیرگذار باشد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به مزیت‌های احداث مرکز آموزش، گفت: بزرگترین مرکز آموزش بین‌المللی آتش‌نشانی‌های جنوب کشور می‌تواند شهرها و استان‌های جنوب کشور را پوشش داده و از تجربیات و داشته‌های علمی آتش نشانان اصفهانی نیز برای انجام آموزش‌ها بهره برد.

وی ادامه داد: در مرکز آموزش بین‌المللی آتش نشانی‌های جنوب کشور می‌توان شهروندان را نیز آموزش داد و سطح دانش ایمنی آنها را ارتقا داد.

آتشپاد گلابی در خصوص اعتبار در نظر گرفته شده برای احداث بزرگترین مرکز آموزش بین‌المللی آتش نشانی‌های جنوب کشور، گفت: مقرر شده در مرحله اول این طرح ۲۰ میلیارد ریال از بودجه و اعتبارات منطقه چهار شهرداری اصفهان برای احداث این مرکز اختصاص داده شود.

وی اظهار امیدواری کرد: پس از تهیه نقشه‌ها توسط سازمان طراحی شهرداری و انجام امور مربوط به انعقاد قرارداد توسط معاونت عمرانی شهرداری عملیات احداث آن آغاز شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به تأکید شهردار اصفهان سه سوله‌ای که در مجاورت تعمیرگاه و ایستگاه شماره دو آتش نشانی بود، در اختیار این سازمان قرار گرفت که توسعه ایستگاه شماره دو و همچنین توسعه تعمیرگاه و نیازهای آتش نشانی را رقم خواهد زد و می‌تواند در ارتقای سرویس دهی این سازمان تأثیرگذار باشد.

کد خبر 423698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.