تا کنون ۴۰ اصفهانی پلاسمای خون خود را اهدا کرده‌اند

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: از زمان شروع طرح جمع آوری پلاسمای بهبود یافتگان کووید ۱۹ در مرکز جامع انتقال خون خواجو تا کنون حدود ۴۰ نفر پلاسمای خون خود را اهدا کرده‌اند، این افراد می‌توانند ماهی یک بار اهدای پلاسما داشته باشند.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طرح اهدای پلاسمای بهبود یافتگان کووید ۱۹ در مرکز جامع اهدا کنندگان میدان خواجو از هفته قبل شروع شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از روش‌های درمان بیماری کووید ۱۹ تزریق پلاسمای خون بهبودیافتگان این بیماری است، افرادی که به علت ابتلای کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شده و بهبود یافته‌اند و از تاریخ ترخیص آن‌ها از بیمارستان به مدت ۳۰ روز گذشته است می‌توانند با مراجعه به مرکز جامع اهدا کنندگان میدان خواجو و یا تماس با شماره تلفن ۳۲۲۱۴۴۰۹ دفتر جذب انتقال خون جهت اهدای پلاسمای خون خود اعلام آمادگی کنند.

وی ادامه داد: از زمان شروع طرح جمع آوری پلاسمای بهبود یافتگان کووید ۱۹ در مرکز جامع انتقال خون خواجو تا کنون حدود ۴۰ نفر از افراد بهبود یافته پلاسمای خون خود را اهدا کرده‌اند، این افراد می‌توانند ماهی یک بار اهدای پلاسما داشته باشند، اکثر افرادی که برای اهدای پلاسما مراجعه کردند مرد بودند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر پلاسمای دریافت شده از افراد بهبود یافته ذخیره سازی می‌شود و به محض دریافت دستور از طرف وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون کشور پلاسماهای اهدایی به بیمارستان‌ها ارسال خواهد شد تا از آن برای درمان افراد بستری استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه پلاسما درمانی یکی از ارزان‌ترین روش‌های بهبود بیماران مبتلا به کرونا است، تصریح کرد: با اعلام فراخوانی از همه بهبود یافتگان بیماری کرونا در استان اصفهان تقاضا داریم برای استفاده در درمان بیماران مزمن مبتلا به این بیماری نسبت به اهدای پلاسمای خون خود اقدام کنند.

زینلی با توضیح اینکه دریافت پلاسما و همچنین خون در مرکز انتقال خون خواجو با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود، افزود: در مرکز بخشی را برای دریافت پلاسما از افراد بهبود یافته اختصاص داده‌ایم و افراد از سن ۱۸ تا ۶۰ سال که به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند و اکنون بهبود یافته‌اند، می‌توانند برای اهدای پلاسما به مرکز انتقال خون مراجعه کنند. از افرادی که برای اهدای پلاسما مراجعه می‌کنند آزمایش‌های اولیه گرفته می‌شود و بعد از تأیید اینکه می‌توانند پلاسما اهدا کنند از آن‌ها پلاسما دریافت می‌شود.‌

کد خبر 423692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.