برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در اصفهان

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه اصفهان و شهر کتاب اردیبهشت برگزار می‌شود و هدف آن ترویج کتابخوانی، خرید آنلاین کتاب و پایبندی به رعایت شرایط بهداشتی در دوران شیوع بیماری کرونا است.

فریبا گودرزی کارشناس برنامه‌ریزی فرهنگی دانشگاه اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در این خصوص اظهار کرد: معاونت فرهنگی دانشگاه هرسال دانشجویان را برای بازدید و خرید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب به تهران می‌فرستاد، اما امسال این نمایشگاه با توجه به شیوع بیماری کرونا و شرایط فعلی کشور برگزار نشد.

وی افزود: به این دلیل دانشگاه و به دنبال آن دانشجویان از حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و خرید کتاب محروم شدند، این مساله ما را به تفکر واداشت تا راهکاری برای رفع این مشکل بیابیم و پس از بررسی به این نتیجه رسیدیم که اگر بخواهیم دانشجویان مطابق روال هر سال از نمایشگاه استفاده کنند، بهتراست آن را به صورت مجازی برگزار کنیم.

کارشناس برنامه‌ریزی فرهنگی دانشگاه اصفهان ادامه داد: سپس با همکاری شهر کتاب اردیبهشت اصفهان، اجرای نمایشگاهی مجازی که حاوی کتاب‌های متنوع و مورد نیاز دانشجویان است در نظر گرفتیم که از یکم تا ۱۰ خرداد ماه برگزار می‌شود.

گودرزی با اشاره به عناوین کتاب‌های این نمایشگاه گفت: از هر حوزه‌ای که مورد نیاز دانشجو باشد از جمله ادبیات، تاریخ، فلسفه، زبان انگلیسی، روانشناسی، فنی و مهندسی و علوم پایه در این نمایشگاه کتاب وجود خواهد داشت.

وی اضافه کرد: همچنین تصمیم گرفته شد تا کتاب‌های این نمایشگاه با ۳۰ درصد تخفیف به دانشجویان عرضه شود و افرادی که از این نمایشگاه بیش از صد هزار تومان کتاب خرید کنند، می‌توانند از خدمات ارسال رایگان بهره مند شوند.

کارشناس برنامه‌ریزی فرهنگی دانشگاه اصفهان در خصوص مخاطبین این نمایشگاه تصریح کرد: هدف اصلی امور فرهنگی دانشگاه بهره‌مندی دانشجویان از خدمات این نمایشگاه بود اما قاعدتاً اگر فردی از عموم مردم هم مایل باشد استفاده کند، استقبال خواهیم کرد و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

گودرزی ادامه داد: البته باید توجه داشت که افراد غیر دانشجو از تخفیف‌هایی که برای دانشجویان قرار داده‌ایم بهره مند نخواهند بود، اما با توجه به اینکه در این روزها ناشران برای کتاب‌های خود تخفیف‌ها خوبی در نظر گرفته‌اند، به نظر می‌رسد استفاده از این نمایشگاه حتی برای عموم مردم نیز مفید باشد.

کد خبر 423690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.