بهبود حرکت بیماران سکته مغزی با تکنولوژی جدید

پژوهشگران دانشگاه‌های هاروارد و بوستون برای بیماران مبتلا به عوارض سکته مغزی نوعی دستگاه پوشیدنی طراحی کرده‌اند که به راه رفتن آن‌ها کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سالیانه افراد زیادی بر اثر سکته مغزی جان خود را از دست می‌دهند. بیشتر افرادی که پس از سکته مغزی زنده می‌مانند ممکن است در طولانی مدت به ناتوانایی‌های فیزیکی مبتلا شوند و کنترل دو طرف یا حتی یک طرف بدن خود را از دست بدهند. گروهی از محققان موسسه ویس "Wyss" دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۱۷، به منظور کمک به بهبود حرکت افرادی که دچار سکته مغزی شدند، نوعی دستگاه پوشیدنی طراحی و تولید کردند.

هم اکنون مدل جدیدی از این دستگاه پوشیدنی تولید شده که بسیار سبک است و به افزایش حرکت سرعت زانوی این افراد کمک می‌کند. این دستگاه پوشیدنی دارای موتور و باتری است و وزنی کمتر از پنج کیلوگرم دارد. باتری و موتور دستگاه روی کمر کاربر قرار می‌گیرد. همچنین این لباس به کابل‌هایی مجهز است که فقط در زانوهای ضعیف‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

محققان این دستگاه را روی ۶ بیماری که دچار سکته شده بودند، آزمایش کردند؛ افراد مورد آزمایش ۳۰ متر با کمک این دستگاه راه رفتند. نتایج آزمایش جدید نشان داد سرعت و مسافت طی شده توسط بیماران افزایش چشمگیری پیدا کرده است. میانگین سرعت افزایش یافته این افراد ۰.۱۴ متر در هر ثانیه بود. به نظر می‌رسد که استفاده از این دستگاه پوشیدنی شیوه زندگی مبتلایان به سکته مغزی را تغییر دهد.

نتایج این مطالعه در مجله IEEE Open Journal of Engineering in Medicine and Biology منتشر شده است.

کد خبر 423676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.