تست‌ پادتن کرونا در کنترل بیماری موثر است؟

با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، محققان در حال بررسی تاثیر مثبت تست‌های پادتن کووید-۱۹ هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تست پادتن با تست تشخیص کووید -۱۹ متفاوت است؛ از تست پادتن برای تشخیص اینکه آیا فرد قبلاً در معرض ویروس کووید -۱۹ قرار گرفته است، استفاده می‌شود. اگر فردی به ویروس کرونای جدید مبتلا شده باشد، بدن او برای از بین بردن ویروس، پروتئین‌هایی به نام پادتن تولید می‌کند. با انجام دادن تست خون انگشتی می‌توان پادتن‌ها را تشخیص داد. پزشکان معتقد هستند که پس از ابتلای فرد به ویروس کرونا، تقریباً پنج تا ۱۰ روز طول می‌کشد تا بدن او پادتن تولید کند.

به گفته سازمان جهانی بهداشت هنوز ثابت نشده است که آیا فردی که به بیماری کرونا مبتلا شده و بدن او پادتن تولید کرده است، در برابر این بیماری ایمن شده است. همچنین هنوز به طور قطعی مشخص نیست که پادتن‌های این ویروس تا چه مدت در بدن این فرد دوام می‌آورد. گروهی از پژوهشگران معتقد هستند که ویروس کرونای جدید ممکن است همانند ویروس سارس باشد و اگر بدن آنتی بادی مثبت داشته باشد، به مدت دو تا سه سال در برابر این بیماری ایمن است.

اگر سیستم ایمنی افراد در برابر ویروس کووید -۱۹ مقاوم شود، میزان ابتلا به این بیماری نیز کاهش پیدا می‌کند و در این مرحله می‌توان گفت که به "ایمنی جمعی" دست پیدا کرده‌ایم، اما اگر این ایمنی زود از بین برود، افرادی که بهبود یافته‌اند نیز دوباره در معرض ابتلا به آن قرار می‌گیرند. در این صورت، این نوع ایمنی کوتاه مدت نتیجه چندان چشمگیری نخواهد داشت.

به دلیل اینکه کووید -۱۹ ویروس جدیدی است، دقت تست‌های تشخیص آن نیز مشخص نیست؛ به این معنا که ممکن است زمانی که سطوح پادتن بدن از حداقل میزان مورد نیاز تست کمتر باشد، تست نتیجه منفی کاذب نشان دهد. حتی ممکن است پادتن ویروس جدید کرونا با آنتی بادی دیگری اشتباه گرفته شود و این بار نتیجه مثبت کاذب تولید کند. به همین دلیل، افرادی که تست پادتن آن‌ها مثبت اعلام شده است، نباید به طور آزادانه در جامعه رفت و آمد کنند، زیرا احتمال دارد جواب تست نتیجه مثبت کاذب را نشان داده باشد.

بنابراین تا زمانی که سازمان جهانی بهداشت و دیگر سازمان‌های مربوطه در مورد دقت و صحت تست‌های پادتن مطلبی منتشر نکرده‌اند، همه افراد باید قوانین فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

کد خبر 423675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.