دستیاران پزشکی و دانشجویان PHD تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد که بر اساس تفاهم نامه امضا شده با معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، دستیاران پزشکی و دانشجویان PHD تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

به گزارش ایمنا به نقل از سازمان بیمه سلامت، طاهر موهبتی در نشست امضای تفاهم نامه پوشش بیمه‌ای دستیاران پزشکی و دانشجویان PHD اظهار کرد: پوشش بیمه برای آحاد جامعه یکی از مأموریت‌های بیمه سلامت است. پس از اجرای طرح تحول سلامت، هزینه‌های مردم در حوزه سلامت به ۳۹ درصد کاهش پیدا کرد. اگر چه طبق برنامه ششم باید این هزینه‌ها به ۲۵ درصد کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: کشور ما با وجود مشکلات اقتصادی، بیماری ناشی از ویروس کرونا را در مقایسه با کشورهای دیگر به خوبی کنترل کرد که نشان از ایثارگری کادر درمان و فعالیت‌های شبانه روزی طلایه داران نظام سلامت دارد.

موهبتی گفت: بیمه‌ها در گذشته ۲۵ درصد هزینه‌ها را عهده دار بودند، اما در حال حاضر این هزینه‌ها به ۳۴ درصد رسیده است.

وی با یادآوری طرح پوشش اجباری بیمه طبق قانون برنامه ششم توسعه اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲ میلیون نفر برای استفاده از پوشش بیمه‌ای درخواست ارزیابی وسع کردند که مراحل بررسی این مسئله در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره پوشش بیمه‌ای دستیاران پزشکی و دانشجویان PHD فاقد پوشش بیمه گفت: این عملکرد وزارت بهداشت در حمایت از مدافعان نظام سلامت ستودنی است. در همین رابطه ۵۰ درصد هزینه حق بیمه توسط وزارت بهداشت تأمین می‌شود و در ۵۰ درصد دیگر صندوق رفاه به کمک دانشجو خواهد آمد. جمعیت این گروه از دانشجویان و دستیاران پزشکی ۲۲ هزار نفر است که با خانواده به احتمال بسیار به ۵۰ هزار نفر افزایش پیدا می‌کند.

موهبتی درباره پوشش بیمه‌ای سایر گروه‌های دانشجویی در آینده بیان کرد: در بحث بیمه تکمیلی این افراد نیز بیمه آتیه سازان حافظ می‌تواند حمایت کند. عدم وجود بیمه برای هیچ فردی در کشور پذیرفتنی نیست. البته در استفاده از بیمه به عنوان یک اصل مهم در زندگی باید ترویج و تبلیغ کافی صورت گیرد.

سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نیز در این نشست گفت: با همکاری وزارت بهداشت، صندوق رفاه دانشجویان و سازمان بیمه سلامت، دانشجویان PHD و دستیاران پزشکی نیز از پوشش بیمه سلامت برخوردار می‌شوند. متأسفانه بیمه دستیاران پزشکی و دانشجویان PHD به عنوان یک ضرورت مهم مغفول مانده و این مسئله در دوره شیوع کرونا بیش از گذشته خود را نشان داد.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت برای پوشش بیمه‌ای دستیاران پزشکی و دانشجویان PHD دستور اکید داد. اکثر این افراد در سن بالاتر از سن دانشجویی بوده و اکثر آنها متأهل هستند و نیاز دارند که خانواده خود را تحت پوشش بیمه قرار بدهند.

معاون وزیر بهداشت گفت: امیدواریم در آینده پوشش بیمه سلامت را برای کل دانشجویان علوم پزشکی که فاقد بیمه هستند برقرار کنیم.

کد خبر 423668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.