۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
اعلام جزئیات وام کرونایی

پرداخت وام حمایتی برای کارفرمایان آسیب‌دیده از کرونا مشخص شد.

به گزارش ایمنا، از روز گذشته (سه شنبه، ۲۳ اردیبهشت) سامانه کارا به منظور ثبت‌نام برای دریافت وام حمایتی کارفرمایان آغار به کار کرده و ثبت‌نام متقاضیان همچنان ادامه دارد.

به منظور جبران خسارت ناشی از شیوع کرونا، وام‌های حمایتی برای ۱۳ رسته شغلی در نظر گرفته شده و کارفرمایانی که دارای فهرست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش‌فرمایی هستند، به شر حفظ نیروی کار می‌توانند از تسهیلات مذکور بهره‌مند شوند.

برای دریافت تسهیلات تا ۱۲ میلیون تومان ارائه سفته توسط متقاضی، برای تسهیلات ۱۲ تا ۴۸ میلیون تومانی سفته متقاضی به همراه یک ضامن، برای تسهیلات ۴۸ تا ۱۲۰ میلیون تومانی سفته فرد متقاضی به علاوه دو ضامن، تسهیلات ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی سفته به همراه سه ضامن و برای دریافت تسهیلات بیش از ۲۰۰ میلیون تومان، ارائه تضمین ازسوی صندوق ضمانت یا به تشخیص بانک ارائه وثایق متعارف الزامی است.

پس از ارسال پیامک وزارت کار به افراد و بنگاه‌های مشمول، کارفرمایان و متقاضیان امکان ثبت‌نام در سامانه کارا را به دست آورده و در مرحله آخر، اطلاعات ثبت شده برای پرداخت تسهیلات حمایتی به بانک عامل ارسال می‌شود.

بر اساس گزارش ایلنا؛ برای بنگاه‌های با نیروی شاغل کمتر از ۵۰ نفر، ۷۰ درصد حمایت در قالب پرداخت دستمزد کارکنان خواهد بود و ۳۰ درصد به عنوان سرمایه در گردش درنظر گرفته شده است. برای بنگاه‌های بزرگ‌تر نیز ۵۰ درصد به عنوان دستمزد کارکنان و ۵۰ درصد به عنوان سرمایه در گردش منظور شده است.

کد خبر 423656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.