خود پایتخت امکانات لازم برای لیگ ۱۶ تیمه را ندارد / تنها ۲ زمین چمن برای مسابقات داریم!

رئیس هیئت فوتبال منطقه آزاد کیش گفت: فکر نمی‌کنم خود پایتخت هم برای برگزاری لیگ با ١٦تیم امکانات لازم را داشته باشد، اما همین مسابقات باعث می‌شود تا نقاط ضعف بر طرف بشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با تعطیلی لیگ خیلی زود شایعه‌ای به میان زبان‌ها افتاد. بعضی‌ها معتقد بودند سازمان لیگ قصد دارد مسابقات را فشرده و در یک شهر برگزار کند تا آن گونه تیم‌ها در منطقه جغرافیایی محدودی قرنطینه کند. از طرفی شیوع کرونا سراسری شده‌بود و تقریباً تمام شهرهای ایران درگیر این ویروس منحوس شده بودند. در این میان برخی شهرها همچنان در وضعیت سفید قرار داشتند. شهرهای جنوب کشور از جمله این مناطق بودند، اما از بین آن‌ها، جزیره کیش منطقی‌ترین گزینه به نظر می‌رسید و همین موضوع باعث شد تا شایعاتی در خصوص میزبانی این جزیره مرجانی از ادامه بازی‌های لیگ برتر شدت بگیرد.

با این حال سوال اصلی‌ای که ذهن هواداران فوتبال و رسانه‌های ورزشی را به خود جلب کرد این بود که آیا این جزیره شرایط میزبانی از تمامی دیدارهای ۹ هفته‌ی مانده تا پایان لیگ را دارا است یا خیر؟ اگر چه کیش از نظر امکانات اقامتی با داشتن هتل‌های خوب و استاندارد، پروازهای متعدد از نقاط مختلف کشور، آب و هوای مناسب و خلوتی گزینه خوبی برای برگزاری فشرده لیگ به حساب می‌رود اما زیرساخت‌های ورزشی در این شهر به هیچ وجه نمی‌تواند پاسخگوی ۱۶ تیم لیگ برتری باشد.

استادیوم المپیک کیش، با ۸ هزار نفر ظرفیت تنها زمین چمن استاندارد این جزیره برای برگزاری بازی‌ها به حساب می‌رود و به نظر زمین تمرینی دیگری نیز در این جزیره وجود دارد. قطعاً برگزاری ۸ مسابقه در هر هفته و تمرین ۱۶ تیم در این دو زمین چمن، امری غیر ممکن است.

در همین خصوص امیر عرب، رئیس هیئت فوتبال منطقه آزاد کیش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با احتمال میزبانی این جزیره از بازی‌های لیگ برتر، اظهار کرد: هنوز از طرف سازمان لیگ تصمیم برای برگزاری لیگ در کیش گرفته نشده است اما به محض تصمیم‌گیری برای برگزاری لیگ در کیش ما نیز با هماهنگی دکتر مظفری، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد کیش و مؤسسه ورزش جلسه‌ای را خواهیم گذاشت و نظرات‌مان را خواهیم داد.

رئیس هیئت فوتبال منطقه آزاد کیش با اشاره به سوابق این جزیره در میزبانی از رقابت‌های ورزشی، خاطرنشان کرد: اما آنچه مسلم است، کیش همواره میزبان خوبی برای تمام رویدادهای ورزشی اعم از داخلی و خارجی بوده و همواره تمام همت خود را در جهت برگزاری بهتر مسابقات به کار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این جزیره امکانات لازم برای حضور همه تیم‌ها و برگزاری تمامی مسابقات را دارا است یا خیر؟ تصریح کرد: فکر نمی‌کنم خود پایتخت هم برای برگزاری لیگ با ١٦تیم امکانات لازم را داشته باشد، اما برگزاری این مسابقات باعث می‌شود تا نقاط ضعف بر طرف بشود.

عرب با بیان اینکه تنها دو زمین چمن مناسب در کیش وجود دارد، گفت: برای مسابقات یک زمین، و برای تمرین تیم‌ها نیز یک زمین دیگر را در اختیار داریم. یعنی ما برای مسابقات و تمرین تیم‌ها تنها دو زمین داریم!

وی افزود: به هر حال برگزاری مسابقات لیگ برتر در کیش هنوز مطرح نشده است، اما در صورت برگزاری بازی‌ها در کیش، تمام امکانات خودمان را برای این مسابقات در اختیار سازمان لیگ خواهیم گذاشت.

کد خبر 423654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.